1. اخبار استان
  2. سال گذشته؛ ۲۵۴ هزار تن فرآورده دامی در استان زنجان تولید شد

کد خبر: 9508

سال گذشته؛ ۲۵۴ هزار تن فرآورده دامی در استان زنجان تولید شد

۱۸ واحد دامداری صنعتی در استان نیز با ظرفیت بالغ بر ۱۳ هزار راس به پرورش گوسفند داشتی اشتغال دارند.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان از تولید بالغ بر ۲۵۴ هزار و ۴۳۴ تن انواع فرآورده های دامی طی یک سال گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: این میزان تولید شیرخام، عسل، تخم مرغ، گوشت قرمز و گوشت طیور را شامل می‌شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ محمدعلی صادقی با اشاره به تولید ۴۸ هزار و ۳۴۷ تن گوشت طیور طی سال گذشته در استان زنجان افزود: طی این مدت همچنین ۱۶ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید شده است.

وی میزان تخم مرغ تولیدی در استان را بالغ بر ۱۱ هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: تولید شیر خام نیز طی سال گذشته در استان به ۱۷۷ هزار و ۷۴۳ تن رسید. میزان تولید عسل نیز طی سال گذشته در استان زنجان حدود یک هزار تن برآورد شده است.

این مقام مسئول با اشا ه به اینکه در حال حاضر ۳۲۵ واحد دامداری صنعتی در حوزه‌های پررورش گاو شیری، پرواربندی گوساله، پرواربندی بره، پرورش گوسفند داشتی، پرورش اسب و نیز پرورش سگ در استان زنجان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: ۱۸ واحد دامداری صنعتی در استان نیز با ظرفیت بالغ بر ۱۳ هزار راس به پرورش گوسفند داشتی اشتغال دارند.

محمدعلی صادقی با اشاره به فعالیت ۱۲۵ واحد صنعتی پررورش گاو شیری با ظرفیت ۲۱ هزار و ۷۵۲ راس در استان زنجان عنوان کرد: در حال حاضر همچنین ۱۲۵ واحد صنعتی پرواربندی گوساله با ظرفیت ۱۹ هزار و ۸۵۵ راس در سطح استان فعال است.

صادقی با اشاره به وجود یک واحد صنعتی پرورش اسب و یک واحد صنعتی پرورش سگ در استان زنجان خاطرنشان کرد: هر کدام از واحدها به ترتیب ۸۰ سر و ۱۲۵ قلاده ظرقیت دارند. تعداد واحدهای صنعتی پرواربندی بره در استان  ۵۵ واحد با ظرفیت ۲۰ هزار و ۳۸۰ راس است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 زلنسکی چگونه رییس جمهور اوکراین شد؟
خبر قبلی
 چرا دچار فراموشی شده‌ام؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست