1. اجتماعی
  2. سایت جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان فعال شد

کد خبر: 1418

سایت جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان فعال شد

سایت جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان فعال شد

 

 

 

 معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از فعال شدن سایت جشنواره مطبوعاتو رسانه های استان زنجان خبر داد.

به گزارش همدلی زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ابراهیم قاسمی، با اشاره به مشکلات فنی اخیر در این سایت، اظهار کرد: مشکلات حل شده و خبرنگاران می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره مطبوعاتی استان و ارسال آثار از طریق این سایت نسبت به ثبت‌نام در جشنواره از طریق لینک  http://zanjan.pressfestival.ir/ برای بارگذاری آثار اقدام کنند.

وی به هدف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ارتقاء سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی در استان، گسترش فرهنگ مطالعه و روزنامه‌خوانی، شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌های استان و توسعه ظرفیت‌های موجود مطبوعات است. شرکت‌کنندگان در بخش‌های اصلی جشنواره می‌توانند آثار خود را در قالب مقاله، یادداشت و سرمقاله، عکس(شامل خبری، غیر خبری)، خبر، گزارش(شامل خبری، تحلیلی )، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه‌آرایی، طنز مکتوب، طرح و کاریکاتور به دبیرخانه ارسال کنند.

معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در مورد ضوابط و مقررات شرکت در این جشنواره اعلام کرد: آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شوند که در فاصله زمانی ابتدای تیر ماه  ٩۵ تا پایان خرداد ماه ٩۶ در یکی از سرپرستی‌های نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه خبری استان منتشر شده باشد. همچنین نام صاحب اثر باید در صفحه منتشره قید شده و مطالب با امضای مستعار پذیرفته نمی‌شود. افرادی که آثار آنها با نام مستعار و کد ثبت می‌شود باید به تایید مدیر مسئول رسانه برسد.

وی تاکید کرد: نمایندگی‌های نشریات سراسری و خبرگزاری‌ها به منزله مدیرمسئول رسانه شناخته نمی‌شوند و آثار با نام مستعار باید توسط مدیرمسئول در مرکز تایید شود.

قاسمی مطالب مربوط به رسانه‌های فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی را مجاز به شرکت در جشنواره ندانسته و افزود: هر متقاضی مجاز  به شرکت در ٣ بخش از جشنواره است و  در هر بخش می‌تواند حداکثر تا ٢ اثر را بارگذاری کند که در مجموع ۶  اثر پذیرفته می‌شود، در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد.

به گفته قاسمی، برندگان هر بخش بر اساس تعداد اعضای شرکت‌کننده در آن بخش بوده و در صورت حضور بیش از ١۵ نفر شرکت‌کننده، نفرات اول، دوم و سوم انتخاب خواهد شد، در صورت حضور ١٠ تا ١۵ نفر شرکت‌کننده، نفرات اول و دوم انتخاب شده و در صورت حضور بین ۵ تا ١٠ نفر شرکت‌کننده فقط یک نفر برگزیده خواهد شد. تعداد آثار کمتر از مقدار تعیین شده، در بخش‌های دیگر ادغام یا حذف می‌شود.

وی با اشاره به جوایز جشنواره نیز اعلام کرد: در بخش آزاد نفرات اول هر رشته، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ٨٠٠ هزار تومان جایزه نقدی،  نفرات دوم هر رشته، لوح تقدیر و مبلغ ۶٠٠ هزار تومان جایزه نقدی و نفرات سوم در هر رشته نیز لوح تقدیر و مبلغ ۴٠٠ هزار تومان جایزه نقدی دریافت می‌کنند. در بخش‌های موضوعی جشنواره نیز رسانه برتر تجلیل خواهد شد.

مراسم اختتامیه این جشنواره همزمان با روز خبرنگار در ١٧ مردادماه برگزار شده و متقاضیان تا تاریخ ٢٠ تیرماه مهلت بارگذاری مطالب خود را در سایت جشنوار داشته و ارسال اصل و یا تصویر چاپ شده آثار در این بخش به دبیرخانه نیز الزامی است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
صادرات بیش از ۶ میلیون دلاری انواع محصولات کشاورزی از استان زنجان
خبر قبلی
کلید واژه توسعه شهری در گرو حمایت از توسعه صنعتی-اقتصادی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست