1. اخبار استان
  2. سرانه درآمد ناخالص استان زنجان ۲ برابر شده است

کد خبر: 1940

سرانه درآمد ناخالص استان زنجان ۲ برابر شده است

سرانه درآمد ناخالص استان زنجان ۲ برابر شده است

نرخ تورم استان زنجان ۸.۸ درصد برای سال جاری برآورد شده است

 

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان به وضعیت سرانه درآمد ناخالص استان زنجان اشاره کرد و گفت: سرانه محصول درآمد ناخالص استان زنجان از سال ۹۲ تا کنون ۲ برابر رشد کرده است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ شهرام طهماسبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان،با بیان اینکه سرانه محصول درآمد ناخالص استان زنجان از ۵ میلیون و ۳۵ هزار تومان در سال ۹۲ به ۱۰ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: درآمدهای عمومی استان زنجان از ۳۶۱ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۶۸۳ میلیارد تومان در سال جاری رسیده و درآمدهای مالیاتی نیز از ۳۱۰ میلیارد تومان به ۶۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی گسترش و بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی را در جامعه ضروری دانست و گفت: با استفاده از روش ها و تکنیک های علمی می توان، فضای کسب و کار را بهبود و سطح تولید را در کشور افزایش داد.

این مقتم مسئول به وضعیت تورم و برخی شاخص های اقتصادی استان اشاره و خاطرنشان کرد: نرخ تورم استان از ۲۸.۳ درصد در سال ۹۲ به ۸.۸ درصد در سال جاری رسیده و همچنین  سرانه مالیاتی استان زنجان از ۶۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۸۶۳ میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون اعتبارات هزینه ای استان زنجان ۱۸۷ میلیارد تومان و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان نیز ۲۹۵ میلیارد تومان است، یادآور شد: ارزش افزوده بخش کشاورزی استان در سال ۹۲، حدود ۹ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال بود که امروزه به ۲۹ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

طهماسبی اظهارکرد: با استفاده از سیستم راهبردی ستاد اقتصاد مقاومتی در راستای ایجاد فضای کسب و کار، قوانین، مقررات و رویه های کاری را به درستی تنظیم نمودیم و دستورالعمل های مانع تولید را شناسایی کردیم، اما باید گفت هنوز در برخی رویه ها و مسائل، مشکلاتی وجود دارد که باید در این زمینه از دیدگاه و تفکرات کارشناسی استفاده کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید برای بهبود فضای کسب و کار از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، خاطرنشان کرد: دولت در راستای حمایت از بخش خصوصی و افزایش بهره وری در برنامه ششم توسعه، گام های مناسبی برداشته است، و ضروری است برای دستیابی به رشد اقتصادی، به دنبال افزایش بهره وری باشیم تا با حداقل منابع، بیشترین بهره وری حاصل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مجموعه گسترده ای از تکنیک های اقتصادی برای انجام فعالیت ها ارائه شود، افزود: امروزه اغلب مشکلات واحدهای تولیدی، این است که مالکیت و مدیریت این واحدها یکی است، درحالیکه هر مالکی لزوما نمی تواند مدیر موفقی باشد.

طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به امور، افزایش بهره وری و خارج شدن از رکود باید اقداماتی در راستای اصلاح سیستم مدیریتی انجام شود، ادامه داد: برخی مواقع با تغییر در باورها، رویکردها و نگرش ها نسبت به موضوعات مختلف و تغییر بخشی از مقررات و رویه های کاری در حوزه کارشناسی می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد و به بسیاری از اهداف دست یافت.

این مقام مسئول ادامه داد: تربیت مدیر یکی از ابتدایی‌ترین و اصولی‌ترین نیازهای یک کشور است که باید با ارائه آموزش ها و تخصص ها در حیطه های کاری، افراد را از مدیریت مجموعه کوچک به مجموعه بزرگتر رساند.دولت یازدهم با بهبود شاخص ها در حوزه های مختلف و افزایش خدمات ویژه به اقشار روستایی، بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی را حل نمود، که امیدواریم دولت دوازدهم نیز با ارائه برنامه عملیاتی و اثر بخش تر در تداوم برنامه های دولت یازدهم گام های اساسی بردارد.

طهماسبی از برگزاری جشنواره شهید رجایی در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: در غالب چهارچوبی که برای اجرای جشنواره شهید رجایی از چند ماه گذشته پیش بینی شده است، این جشنواره برای اولین بار در تمامی شهرستان های استان بصورت منسجم و مردمی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه در جشنواره شهید رجایی از ۵۳ کارمند نمونه و ۲۵ نفر از اقشار مختلف تجلیل خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری جشنواره شهید رجایی یکی از راهکارهای ارائه الگوی واحد برای ارزیابی دستگاه های اجرایی است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده، رسانه ملی در هفته دولت ۷ برنامه در بخش های تولید و اشتغال، کشاورزی، انرژی، زیر بنایی، آموزش، سرمایه گذاری و گردشگری و رفاه اجتماعی تدوین و پخش خواهد کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سونامی، شهرداری زنجان را در می‌نوردد…!؟
خبر قبلی
بهسازی راه ارتباطی زنجان-بیجار نیازمند توجه جدی است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست