1. اخبار استان
  2. سرطان روده و گوارش در استان زنجان فراوانی بیشتری دارد

کد خبر: 2392

سرطان روده و گوارش در استان زنجان فراوانی بیشتری دارد

 

سرطان روده و گوارش در استان زنجان فراوانی بیشتری دارد

تقلب در محصولات آرایشی-بهداشتی زیاد است

 

 

 

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان جزو استان‌هایی است که مجموعا دارای میزان پایین انواع سرطان در کشور است، گفت: سرطان روده و گوارش در استان زنجان به نسبت سایر استان ها در کشور فراوانی بیشتری دارد.

به گزارش همدلی‌زنجان، جواد تاج‌کی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه شعار روز جهانی غذا و دارو در سال‎جاری با عنوان «تغییر آینده مهاجرت، سرمایه‎گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی” است، اظهار کرد: شعار «تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت» در ایران برای روز جهانی تغذیه انتخاب شده است.

وی کاهش مصرف قند، نمک، چربی، مبارزه با قاچاق کالا و ترویج نشان ایمنی و سلامت را جزو زیربرنامه های این هفته برشمرد و افزود: مشکل هم در کشور عدم توجه به پیشگیری ار بروز بیماری بوده و باید در این راستا تلاش های بیشتری صورت گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تغذیه سالم را یکی از مهم‌ترین محورهای پیشگیری از بیماری‌ها دانست و تاکید کرد: کنجکاوی و سوالات زیادی در خصوص سالم بودن تغذیه در بین مردم وجود دارد که در این راستا تلاش می کنیم نسبت به آگاهی مردم اقدام کنیم.

وی تقلب در محصولات آرایشی-بهداشتی زیاد عنوان کرد و یادآور شد: عوارض محصولات آرایشی بهداشتی نامعتبر در بازه بلندت مدت مشخص می شود که اثرات زیان باری به همراه خواهد داشت.

تاج‌کی با بیان اینکه مردم از طریق شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ می‌توانند در بازرسی محصولات سلامت محور سهیم باشند، اظهار کرد: متاسفانه مصرف محصولات آرایشی بسیار بالا بوده و اکثر این محصولات عرضه شده تقلبی هستند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
طرح آگاهسازی بهزیستی برای۲۱ هزار دانش آموز زنجانی اجرا می شود
خبر قبلی
اپراتور چهارم همراه کشور در زنجان مستقر شده است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست