1. اخبار استان
  2. سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری در شرکت ایریکوی ابهر

کد خبر: 1635

سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری در شرکت ایریکوی ابهر

سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری در شرکت ایریکوی ابهر

برش استانی طرح اشتغال فراگیر تدوین شود

 

 

استاندار زنجان از انعقاد قرارداد سه جانبه برای توسعه شرکت ایریکوی ابهر خبر داد و گفت: در این قرارداد سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری برای توسعه این شرکت محقق می‌شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ اسداله درویش امیری جلسه کارگروه اشتغال و تولید استان زنجان، با بیان اینکه مطابق با طرح اشتغال فراگیر سالانه باید ۹۷۱ شغل در کشور ایجاد شود، اظهار کرد: در سال ۹۶ این طرح عملیاتی می شود که تا پایان دولت دوازدهم ادامه خواهد داشد و سهم بخش های مختلف اقتصادی کشور برای ایجد اشتغال مشخص شده است.  در این طرح سهم اشتغال بخش های مختلف مشخص شده که در زنجان نیز باید برش استانی آن توسط مسئولان تدوین و ارائه شود.

وی به سهم اشتغال بخش های مختلف اقتصادی کشور در این طرح اشاره کرد و افزود: بخش کشاورزی ۶۹ هزار فرصت شغلی، صنعت، معدن و بازرگانی ۲۵۴ هزار، خدمات، گردشگری و صنایع دستی ۷۰ هزار، حمل و نقل ۹۰ هزار، ارتباطات و فناوری اطلاعات ۹۰ هزار، خدمات ۶۰ هزار، فرهنگی و هنری ۲۴ هزار و سایر بخش های خدماتی ۳۷ هزار فرصت شغلی پیش بینی شده دارند.

این مقام مسئول از پیگیری ایجاد فاز ۲ شرکت ایریکو ابهر خبر داد و تاکید کرد: برای راه اندازی فاز دوم این شرکت که همراه با استقرار تجهیزات و تکنولوژی جدید باشد مشکلات پیگیری شده و جلساتی با مدیرعامل بانک صادرات برگزار و قراردادی سه جانبه نیز امضا شده است.

وی با بیان اینکه این قرارداد سه جانبه مابین شرکت ایریکو، ایمیدرو و شرکت فرانسوی منعقد شده است، افزود: این قرارداد نهایی شده و سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری در آن انجام خواهد شد که امیدواریم طی یک سال آتی به نتیجه رسیده و در بازه زمانی کوتاه عملیات اجرایی آن آغاز شود؛ این اقدام گامی مهم در زیرساخت های توسعه استان زنجان محسوب می شود.

درویش امیری نتیجه این قرارداد و سرمایه گذاری را ایجاد یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید در بخش صنعت استان برشمرد و خاطرنشان کرد:این شرکت که طی سال های گذشته رو به تعطیلی بود با حمایت دولت و تلاش هیئت مدیره رونق گرفته و برای تامین واگن های مترو شهرهای شیراز، اصفهان، کرج و دیگر شهرها قراردادهایی بسته شده است.

استاندار زنجان یکی از نیازهای مهم کشور را توسعه صنایع ریلی برشمرد و تاکید کرد: در حال حاضر هرچند راه آهن و صنایع ریلی در کشور سابقه طولانی دارد اما تکنولوژی روز دنیا در این صنعت دیده نمی شود و سطح تجهیزات و امکاناتی که در سطح دنیا مورد استفاده قرار می گیرد در این صنعت کشور وجود ندارد و از آن محروم مانده است.

وی ایرانیان را لایق بهترین امکانات و تجهیزات ریلی برشمرد و یادآور شد: در دولت یازدهم و با حمایت های ریاست جمهوری قدم های مثبتی در این راستا برداشته شده و شرکت های فعال در این حوزه مورد حمایت قرار گرفتند که یکی از صنایع مرتبط شرکت ایریکو بوده که برای توسعه، تجهیز و به روزرسانی مورد حمایت قرار گرفته است.

درویش امیری با بیان اینکه مطابق سرشماری سال ۹۵ جمعیت روستایی کشور کاهش یافته است، افزود: شاهد کاهش ۲.۵ درصدی جمعیت روستایی کشور هستیم و طرح روستا-تعاون در کنار طرح های مختلف دولت برای توسعه روستاها تعریف و برنامه ریزی شده که باید در استان به خوبی عملیاتی شود.

استاندار زنجان از درخواست دولت برای تخصیص ۱.۵ میلیون دلار از منابع اعتباری صندوق توسعه ملی برای توسعه روستاها و ایجاد اشتغال روستایی گفت و تاکید کرد: این اقدام دولت برای توسعه روستاها بوده که هم اکنون در شورای نگهبان برای بررسی نهایی قرار دارد که با تصویب در این نهاد به دولت جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی از مدیران شهرستانی و استانی خواست نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند و گفت: هر استانی که تلاش بیشتری انجام دهد و از فرصت ایجاد شده بهره لازم را ببرد می تواند سهم بیشتری از اعتبارات را جذب و برای توسعه مناطق روستایی استفاده کند.

درویش امیری با بیان اینکه در پایان سال باید گزارش هایی به هیئت دولت جهت اقدامات انجام شده سال جاری ارائه شود، افزود: مدیران استانی برای ارائه عملکرد قابل قبول دلسوزی لازم را داشته باشند و از طرفیت ایجاد شده استفاده حداکثری صورت گیرد تا در ارائه گزارش های پایان سال عملکرد مناسبی در استان ثبت شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
خوشه کفش هیدج نمونه موفق فعالیت تعاونی در کشور است
خبر قبلی
تدوین استاندارد ماهی سالم توسط شیلات استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست