1. اجتماعی
  2. سلامت روان در زمان بسته شدن نطفه مطرح می‌شود

کد خبر: 727

سلامت روان در زمان بسته شدن نطفه مطرح می‌شود

 

سلامت روان در زمان بسته شدن نطفه مطرح می‌شود

بیش از ۶ میلیون ایرانی افسرده‌اند!

 

مدیر دفتر سلامت روانی وزارت بهداشت اهمیت سلامت روان از همان آغاز نطفه در جنین را مورد تاکید قرار داد و گفت: سلامت روان در زمان بسته شدن نطفه مطرح می‌شود.

به گزارش همدلی‌زنجان، احمد حاجبی در مراسم چهارمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان زنجان با بیان اینکه ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کشور دچار افسردگی هستند، اظهار کرد: این میزان افراد افسرده معادل ۱۲.۷ درصد از جمعیت کشور می‌شود.

وی مهم ترین آسیب در حوزه سلامت روان، بیماری افسردگی عنوان کرد و اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت شیوع روزافزون افسردگی در دنیا رو هشدار داده است. در ۲۴ سال گذشته شیوع اختلالات خلفی و افسردگی در دنیا رشد ۵۰ درصدی داشته است.

این مسئول سلامت روان را یک بحران جهانی برشمرد و تاکید کرد: در حال حاضر تزدیک به ۳۵ میلیون نفر در جهان مبتلا به این اختلال خلقی هستند. کشور ایران نیز مستثنی از این شرایط نیست.

وی به افزایش طول عمر ایرانیان و بهبود امید به زندگی در کشور اشاره کرد و گفت: افسردگی و اختلال روان در سنین مختلف انسان را تهدید می کند. دوره میان سالی در ایران به دلیل افزایش امید به زندگی دچار تغییراتی شده که باید تجدید نظر جدی در این راستا انجام دهیم.

حاجبی به وضعیت ارائه خدمات به افراد دارای افسردگی در دنیا اشاره کرد و گفت: از هر ۱۰ نفر در دنیا یک نفر خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند که این موضوع در ایران ۳.۵ نفر است. افسردگی علاوه بر مشکلاتی که برای فرد به وجود می آورد خانواده و جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از پیامد های افسردگی، خودکشی است که یک میلیون نفر در سال بر اثر افسردگی خودکشی می‌کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۷۶ کشور دنیا در جشنواره بین المللی عکس سلامت روان شرکت کردند
خبر قبلی
خیرین مدرسه‌ساز الگوی ایثارگری جامعه هستند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست