1. اخبار استان
  2. سلطانیه ماهانه ۲ تا ۳ برابر جمعیت ثابت، جمعیت شناور دارد

کد خبر: 3701

سلطانیه ماهانه ۲ تا ۳ برابر جمعیت ثابت، جمعیت شناور دارد

سلطانیه ماهانه ۲ تا ۳ برابر جمعیت ثابت، جمعیت شناور دارد
طول عمر پروژه‌های عمرانی پایین است

 

 

 

جلسه علنی شورای اسلامی استان زنجان با حضور مدیر کل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان و کارشناسان این حوزه برگزار شد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ در ابتدای این جلسه رییس شورای اسلامی استان و رییس شورای شهرستان سلطانیه بر لزوم شفاف‌سازی نحوه تخصیص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها تاکید کردند.
رضا ملایی با اشاره به نقاط قوت و ضعف شهرستان سلطانیه به عنوان جوان‌ترین شهرستان استان، اظهار کرد: سلطانیه در سال ۹۲ به جمع شهرستان‌های استان پیوسته است و تاکنون نتوانسته همه ادارات را در مرکز شهرستان مستقر کند، بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به مسایل آن داشت.
وی از تخصیص سهم اندکی از مالیات بر ارزش افزوده استان به شهرستان سلطانیه انتقادکرد و افزود: متاسفانه شهرستان سلطانیه علی‌رغم جوان بودن جزو شهرستان‌های محروم لحاظ نشده و نتوانسته از اعتبارات موجود سهم مناسبی دریافت کند.
ملایی از حضور ۱۲۰ هزار نفر گردشگر در پنج ماهه نخست امسال در شهر سلطانیه خبرداد و گفت: سلطانیه ماهانه دو تا سه برابر جمعیت ثابت جمعیت شناور دارد و این مبین اهمیت توجه جدی در تامین سرانه های شهری است.
به گفته رییس شورای اسلامی استان زنجان طی ۹ ماه اخیر سرانه شهروندان از محل ارزش افزوده تخصیصی ۸۵ هزار تومان بوده که اگر این روند ادامه یابد ۸۵ درصد کسری بودجه در پی دارد.
ملایی پیشنهاد تشکیل کمیته سامان بخشی شهرستان‌ها را ارایه کرد تا با احصا نقاط قوت و ضعف هر شهرستان افقی مناسب و رضایت بخش برای آن تدوین گردد.
وی همچنین خواستار تسریع در رفع مشکلات مربوط به شبکه فاضلاب شهری، تاخیر در بهره برداری یا واگذاری پروزه های عمرانی نظیر استخرها و سالن های مدیریت بحران شد.
رییس شورای شهرستان سلطانیه با اشاره به چشمه شاه بلاغی سلطانیه از این ظرفیت به عنوان فرصت بکر برای سرمایه گذاری نام برد و گفت: برای جذب سرمایه گذار باید بسترها را فراهم کرد وقتی بستری فراهم نیست زمان و سرمایه گذار هم از دست می رود.
ملایی مشکل ممنوعیت ساخت و ساز در شهر تاریخی سلطانیه را یادآور شد و افزود: برای معابر ۱۴ هکتار از اراضی حاشیه ارگ سلطانیه سه میلیارد تومان از میراث فراهنگی طلبکاریم و به بهانه واهی نبود سند معابر از پرداخت امتناع می کند این درحالیست که معابر سندی ندارند.
نایب رییس شورای استان زنجان با تاکید بر ضرورت تعریف الگویی برای کیفی سازی پروزه های عمرانی گفت: متاسفانه کیفیت و طول عمر پروزه های عمرانی نظیر اسفالت ریزی پایین است.
حسین فرامرزلو افزود: برخی پروزه های روستایی نیز ار طول عمر پایینی برخوردارند که در راستای رفع این مشکل باید کارشناس نظارت بخش ها تقویت و افزایش یابند.
وی اظهار کرد: برای کمک به درآمدزایی در شهرهای کوچک نیازمند ارایه طرح های تفصیلی الحاقی مناسب هستیم.
نماینده استان در شورای عالی استان ها ضمن قدردانی از مدیر کل دفتر فنی استانداری بابت تلاش های صورت گرفته برای جذب سرمایه گذار گفت: اقدامات مناسبی برای حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در شهرستان ها صورت گرفته است.
مرتضی صالحی نژاد خواستار رفع مشکلات طرحی تفصیلی و نیز ایمن سازی یزرگذر مسیر حادثه خیز ابهر خرمدره شد.
محمود عبدالهی نماینده شهرستان ایجرود در شورای استان گفت:یکی از چالش های شهروندان حلب و زرین آباد وضعیت نامناسب آُسفالت معابر است.
وی خاطر نشان کرد: معابر این شهرها به عنوان مسیر ترانزیت کردستان محسوب می شود، در نتیجه اداره راه یا باید کمربندی برای این مسیر احداث کد یا در تامین آُسفالت و آسفالت رزی معابر کمک کند.
عبدالهی خواستار تعیین تکلیف اراضی واگذاری از سوی مسکن و شهرسازی و مشکل خارج از محدوده بودن آن در شهر حلب شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بخشداران مرکزی شهرستان های ابهر و خدابنده منصوب شدند
خبر قبلی
ارائه ۲۹۰ مقاله معتبر توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست