1. اخبار استان
  2. سهم اشتغال بخش کشاورزی استان زنجان ۳۳ درصد است

کد خبر: 647

سهم اشتغال بخش کشاورزی استان زنجان ۳۳ درصد است

 

سهم اشتغال بخش کشاورزی استان زنجان ۳۳ درصد است

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بخش کشاورزی را دارای سهم مناسب در اشتغال استان عنوان کرد و گفت: سهم اشتغال بخش کشاورزی استان زنجان ۳۳ درصد است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ حسین جعفری در همایش تبیین اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی استان، با بیان اینکه سهم اشتغال بخش کشاورزی استان ۳۳ درصد است، اظهار کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی استان ۲۶ درصد برآورد شده و این درحالی است که ارزش افزوده کشاورزی در کشور ۱۲ درصد است. همچنین سهم اشتغال این بخش در کشور ۱۸ درصد است.

وی توسعه صنعتی بخش کشاورزی را موجب کاهش اشتغال در آن عنوان کرد و اظهار داشت: ناگزیر با توسعه صنعتی کشاورزی با کاهش اشتغال در این بخش مواجه خواهیم بود. تلاش داریم اشتغال را در حوزه های دیگر منتقل کنیم. توسعه صنایع تبدیلی و مشاغل خدماتی مرتبط با بخش کشاورزی می تواند جایگزین مناسب برای توسعه اشتغال بخش کشاورزی باشد.

این مسئول اقدامات دولت تدبیر و امید طی سال های اخیر را یادآور شد و افزود: اقدامات دولت تدبیر و امید غالبا زیرساختی بوده است. اجرای دو طرح مهم در بخش کشاورزی استان در دستور کار قرار گرفته که طرح کاداستر اراضی کشاورزی و رفع تداخلات اراضی هستند. یک میلیارد تومان برای اجرای طرح کاداستر اراضی اعتبار تخصیص یافته بود که تا تیرماه حدنگاری کامل اراضی انجام خواهد شد. در طرح رفع تداحلات اراضی نیز شاهد نقطه پایان اختلافات دولت و مردم خواهیم بود.

وی از از پیش بینی ۴۴۳ میلیارد ریال اعتبار برای آبیاری نوین کشاورزی استان خبر داد و گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال جذب و توزیع شده و در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان دولت از محل اعتبارات آبیاری نوین کشاورزی و توسعه باغات اراضی شیبدار به استان تخصیص داده است.

جعفری از از افزایش تولیدات گندم استان طی سال های ۹۲ تا ۹۵ خبر داد و گفت: تولید ۱۶۸ هزار تنی گندم در سال ۹۲ به ۳۵۲ هزار تن در سال ۹۵ رسیده است. همچنین تولیدات دامی استان شامل ۳۴۳ طرح از سال ۹۲ تا کنون به بهره برداری رسیده یک هزار شغل را ایجاد کرده است. در این راستا سالانه ۱۶ هزار و ۸۹ تن محصولات دامی در استان تولید می شود.

جعفری از ایجاد چند خط اعتباری برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان گفت و تاکید کرد: ۴۵ میلیارد تومان در سال گذشته برای خرید ادوات کشاورزی در نظر گرفته شد که ۴۹ دستگاه کمباین پرداخت هزینه شده است که به مرور وارد استان خواهد شد. در این راستا شاهد افزایش ضریب مکانیزاسیون به ۱.۷۳ اسب بهار در هکتار در ابتدای سال جاری هستیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۲۶۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان زنجان در سال جاری
خبر قبلی
بخش خصوصی زنجان در سیطره انحصار…!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست