1. اخبار استان
  2. سهم بخش کشاورزی از صادرات استان زنجان ناچیز است

کد خبر: 2236

سهم بخش کشاورزی از صادرات استان زنجان ناچیز است

سهم بخش کشاورزی از صادرات استان زنجان ناچیز است

رشد ۹۰ درصدی صادرات استان طی ۶ ماه سال جاری

 

 

 

مدیر کل گمرک استان زنجان به وضعیت برخی از بخش‌های اقتصادی استان در صادرات اشاره کرد و گفت: سهم بخش کشاورزی از صادرات استان زنجان ناچیز است.

به گزارش همدلی‌زنجان، حمید احمدی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، با بیان اینکه در ۶ ماهه سال جاری حجم صادرات استان زنجان ۱۴۱ میلیون دلار بوده است، اظهار کرد: طی ۶ ماه سال جاری صادرات استان از گمرک زنجان ۹۰ درصد رشد داشته و همچنین حجم واردات استان در مدت ۶ ماه سال جاری ۱۶۷ ملیون دلار بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۲ ملیون دلار بود که رشد ۲۶ درصدی داشته است.

وی با باین اینکه رشد حجم صادرات استان رشد قابل توجهی داشته است، افزود: این رشد در حالی است که هنوز از تمامی ظرفیت های اقتصادی استان برای توسعه صادرات بهره برداری نشده و ظرفیت صادرات استان بیش از میزان فعلی است.

مدیر کل گمرک زنجان بخش کشاورزی را یکی از مزیت‌های مهم استان زنجان برشمرد و تاکید کرد: سهم بخش کشاورزی از صادرات استان ناچیز بوده و نیازمند توجه بیشتری برای افزایش این سهم در مجموع فعالیت های تجاری استان است.

وی حوزه صنایع دستی را نیز نیازمند توجه در بخش صادرات استان دانست و گفت: صنایع دستی استان ظرفیت مناسبی برای توسعه صادرات دارد و این بخش ظرفیت صادراتی بیشتری نسبت به برخی از بخش های دیگر اقتصادی استان دارد که باید سهم آن در صادرات استان افزایش یابد.

احمدی نبود یا کمبود صادرکنندگان در استان زنجان را مشکل اصلی حوزه صادرات برشمرد و افزود: افزایش ظرفیت این بخش وظیفه بخش خصوصی بوده و باید صادرکنندگان استانی را در بخش های مختلف توسعه داد که برای برطرف شدن این مشکل در بازه زمانی کوتاه مدت می توان از صادرکنندگان استان های دیگر نیز بهره برد.

مدیر کل گمرک زنجان بر ضرورت توسعه شرکت های حمل و نقل در استان تاکید کرد و یادآور شد: بی نظمی های زیادی در این بخش قابل مشاهده بوده و باید ظرفیت حمل و نقل و کیفیت فعالیت این بخش ارتقاء یابد.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ثبت سهم ۱.۲ درصدی صادرات استان زنجان از کشور
خبر قبلی
افزایش هزینه‌های صادرکنندگان زنجانی به ترکیه بررسی می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست