1. اجتماعی
  2. سومین جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در زنجان با حضور ۱۴ کشور

کد خبر: 767

سومین جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در زنجان با حضور ۱۴ کشور

 

 

زنجان یکی از استان‌های برتر کشور در حوزه صنایع دستی است

سومین جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در زنجان با حضور ۱۴ کشور

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان زنجان را یکی از استان‌های برتر کشور در حوزه صنایع دستی عنوان کرد و گفت: زنجان در برپایی نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی در سطح کشور به عنوان یکی از برترین استان های کشور به واسطه میزان فروش و شمار غرفه های صنایع دستی شناخته شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ یحیی رحمتی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با بیان اینکه سومین جشنواره بین المللی غذای اکو_جاده ابریشم در ۲۰ تا ۲۲ اردیهشت سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: سومین جشنواره بین المللی غذای اکو_جاده ابریشم با حضور ۱۶ گروه از ۱۴ کشور دنیا در زنجان برگزار می‌شود.

وی به برنامه های سومین جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در زنجان اشاره کرد و افزود: برنامه های محتوایی سومین جشنواره غذای اکو شامل کارگاه آموزشی پخت غذای محلی و خواص غذای، دمنوش های گیاهی، اجرای موسیقی محلی و مراسم آئینی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی مرتبط با غذا، حضور سفرا در آئین افتتاح و … است.

این مسئول با بیان اینکه نخستین جشنواره بین المللی اکو جاده ابریشم در سال ۹۴ با حضور سه کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: این تعداد در سال جاری به ۱۴ کشور رسیده است. در سال نخست این جشنواره با جشنواره آش ایرانی برگزار شد که امسال به صورت مستقل برگزار می‌شود. از اهداف این جشنواره ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه، ایجاد جاذبه بین المللی منحصر به فرد در استان، معرفی رژیم های غذایی صحیح و سالم بین المللی در سطح جامعه، معرفی غذاهای سنتی کشورهای شرکت کننده و معرفی ظرفیت هابگی گردشگری استان به کشورهای شرکت کننده در این جشنواره است.

وی به اعلام آمادگی سفرای مختلف کشورها برای حضور در جشنواره غذا اشاره کرد و گفت: تاکنون سفرای کشورهای روسیه، بلغارستان، بنگلادش، افغانستان، فنلاند، دانمارک، آذربایجان ، کنسولگری های مستقر در تبریز، معاون اداره امور اکو وزارت امور خارجه و نماینده سازمان جهانی یونسکو در ایران برای حضور در آئین افتتاح این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

رحمتی تاکید کرد: در این دوره کشورهای ایران، آذربایجان با دو گروه، عراق با دو گروه، افغانستان با دو گروه، فلسطین، لبنان، ترکیه، تاجیکستان، قزاقستان، کره جنوبی، سوریه با دو گروه، پاکستان ، چین با دو گروه و بلغارستان غذاهای خود را ارائه خواهند کرد.

 

وی به مهم ترین برنامه های سال جاری اشاره کرد و افزود: برپایی دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، سومین جشنواره بین المللی غذای اکو_جاده ابریشم، جشنواره های زیتون، سیب، انگور ،گندم، زردآلو و طبخ ناهی قزل‌آلا، گیلاس، برنامه های هفته گردشگری، جشنواره جغور بغور و دمنوش، جشنواره خلعت بهار، ردای سرخ خورشید محرم و … از برنامه های تقویم گردشگری این اداره کل است . جشنواره های محصولات غذایی متناسب با پتانسیل ها و ظرفیت های هر شهرستان تعریف شده است.

این مسئول به شرایط استان در حوزه صنایع دستی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه صنایع دستی، زنجان در برپایی نمایشگاه های نوروزی صنایع دستی در سطح کشور بعنوان یکی از برترین استان های کشور به واسطه میزان فروش و شمار غرفه های صنایع دستی شناخته شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شهرستان خرمدره بالاترین نرخ باسوادی را در استان دارد
خبر قبلی
سرمایه‌گذار شهرک صنایع دستی نور اراده لازم برای اجرای پروژه را ندارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست