1. اخبار استان
  2. سیر طارم تا چند روز آینده وارد بازار می‌شود

کد خبر: 4446

سیر طارم تا چند روز آینده وارد بازار می‌شود

سیر طارم تا چند روز آینده وارد بازار می‌شود

 

 

 

 مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان  با بیان اینکه شهرستان طارم در شمال استان زنجان به عنوان یکی از قطب های اصلی تولید کننده سیر در کشورمان مطرح است، گفت: سیر تولیدی در این شهرستان به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند که نقش معجزه آسایی در سلامت انسان و پیشگیری از انواع بیماری های قلبی و عروقی و عفونت ها دارد، به دلیل شرایط اقلیمی مطلوب منطقه از کیفیت، طعم و عطر بسیار عالی برخوردار است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، عبداالله جعفری از آغاز برداشت محصول سیر تا چند روز آینده در شهرستان طارم خبر داد و اظهار کرد: سیر صورتی، سیر قرمز و آذرشهر را عمده ارقام سیر تولیدی در این شهرستان برشمرد.

وی سطح زیر کشت سیر در شهرستان طارم را یک هزار و ۹۰۰ هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی های صورت گرفته، کشاورزان طارمی امسال از ۱۰ اردیبهشت ماه جاری کار برداشت بالغ بر ۸۰ هزار تن سیر از سطح مزارع خود را آغاز می‌کنند.

اینم مقام مسئول با بیان اینکه سیر طارم به دلیل کیفیت مطلوب مشتریان ثابت خود را دارد، عنوان کرد: همه ساله بخش قابل توجهی از سیر تولیدی شهرستان طارم علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای مختلف از جمله روسیه، آذربایجان و همچنین کشور های حوزه خلیج فارس صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه عرضه سیر طارم تا چند روز آینده در بازار، سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان آمادگی دارد زمینه لازم برای تامین نیاز تجار، صادر کنندگان و صنایع غذایی و فرآوری در سراسر کشور را فراهم کند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
«خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها» بیشترین تاثیر فزاینده در رشد تورم
خبر قبلی
واگذاری زمین در ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی استان در حال انجام است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست