1. اخبار شهرستان
  2. سیستم اداری شهرداری زنجان حضور و غیاب نداشت!

کد خبر: 4054

سیستم اداری شهرداری زنجان حضور و غیاب نداشت!

  

سیستم اداری شهرداری زنجان حضور و غیاب نداشت!

من نمی‌روم، خیال همه را راحت کنم! نه خسته می‌شوم و نه از میدان می‌روم

 

 

 

 

روزهای گذشته، التهابات و هیجانات زیادی مجموعه مدیریت شهری در زنجان را درنوردید و از پارلمان شهری به عنوان نهاد ناظر و سیاستگذار تا بدنه اجرایی شهرداری وارد حاشیه شدند.

 

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ رسانه ای شدن دریافت لپ تاب و گوشی مطابق با برخی شنیده ها، تا افتتاح پل سیدالشداء به عنوان یکی از تلخ ترین پروژه های عمرانی شهر زنجان به دلیل طولانی و فرسایشی شدن آن روند پرحاشیه ای را برای مجموعه مدیریت شهری زنجان ایجاد کرد. از دریافت لوح توسط شهردار زنجان تا تاکید بر سهم گروه ها و مدیران در انجام عملیات اجرایی پل سیدالشهداء سرتاسر حاشیه بود.

به نظر می رسد، زنجان در این شرایط نیازمند تعامل و همگرایی بیشتری بین گروه های مختلف تاثیرگذار سیاسی و اجرایی برای توسعه است و نباید با قطب بندی موجبات افزایش هزینه های توسعه شهر شد. شهری که همواره هزینه لجبازی و کشمکش نیروهای مختلف سیاسی و اجرایی را پرداخت کرده است.

فارغ از این مباحث و اجتناب به ورود آن، باید گفت این روزها مسائل مختلفی در خصوص عملکرد شهردار زنجان و برخی حواشی مربوط به اعضای شورا مطرح شد که این موضوعات موجب شد شهردار زنجان و رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نشست مشترکی با خبرنگاران برگزار کنند.برگزاری این جلسه بدون حضور هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان بود، که البته حضور آن ها نیز شاید نیاز نبود؛ اما رئیس شورا گفت آن ها به دلیل برخی مطالب چاپ شده رسانه ای ناراحت بودند و حضور پیدا نکردند!

در شرایطی که مدام از تاب آوری اجتماعی و تقویت فضای گفتمان در کشور سخن گفته می شود و مدیران را برحق برای داشتن برخی شرایط توصیف می کنند، به نظر می رسد هرچند با طرح مسائل محتلف رسانه ای که البته برخی از واقعیت‌ها نیز محسوب می‌شوند، حضور و پاسخگویی به مسائل می‌توانست گویای توانایی مدیریتی این افراد باشد که گویا اینگونه نبوده است.

سخنان شهردار زنجان از نحوه گفتار، طعم هیجانی و درد و دل هایش همه و  همه قابل تامل بود، اینکه مسیح‌اله معصومی گفت زنجانی نیست، اما بومی و غیر بومی بودن چه فایده ای برای توسعه شهر دارد؟ فامیلی ندارد که سفارش آن را بکنند و برای پیشبرد برنامه هایش با کسی تعارف ندارد!

وی گفت که با مدیران شهرداری تعارفی ندارد و به آن ها گفته داستان تحویلش ندهند و به جای حرف برنامه زمان بندی برای کارها ارائه کنند و اگر توان همراهی ندارند کنار بروند!.

اما سخنان مسیح اله معصومی چند نکته قابل تامل داشت؛ اینکه بعد حضورش برای اولین باز  ورود و خروج پرنسل ثبت می شود و تمام کارکنان را ملزم کرده که راس ساعت انگشت بزنند! وی در این خصوص گفت: اولین بار پرسنل شهرداری ورود و خروجشان ثبت می شود! همه کارکنان را ملزم کردم راس ساعت انگشت بزنند و برای این مورد جریمه تعریف کردیم. بر اساس همین ضابطه اضافه کار مشخص می شود. سیستم اداری شهرداری حضور و غیاب نداشت! معلومه یسری ناراحت می شوند. شایعه پراکنه ای می‌کنند که معصومی حضور ندارد. منی که شب و اول صبح بازدید هستم!

 

کاهش اضافه کاری، پاداش و برخی دریافتی‌ها…

شهردار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود کاهش هزینه‌های جاری را دیگر اقدام مهم خود برشمرد و گفت: در خصوص صرفه جویی و کاهش هزینه ها اقداماتی انجام شد و تعدیلاتی در خصوص پاداش اضافی، اضافه کار و نهار و.. صورت گرفت که از محل همین مناقع در بازگشایی  زینبیه غربی هزینه شد.

وی با بیان اینکه پرداختی کارگران در ماه های نخست حضورم چند ماه معوق بود، اظهار کرد: در حال حاضر تمام معوقات به روز شده و حداکثر در برخی بخش ها به یک ماه رسیده و در حال بهبود است.

معصومی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد که انتقاد می شود که مسائل فنی تراموا را نمی دانم، گفت: سخنان و انتقادات زیادی در این خصوص می شود، باید بگویم که در شهر قم به عنوان یک کلان شهر تجربه اجرای تراموا را دارم و به عنوان معاون شهردار تمام جزئیات اجرایی آن را تجربه کرده‌ام.

شهردار زنجان با بیان اینکه از زمان حضورم در شهر زنجان مسائل و مشکلات زیادی را پیگیری کرده ام، تاکید کرد: گره های زیادی در خصوص برخی از پروژه های مهم همچون پل سیدالهشداء و سبزه میدان وجود داشت که پیگیری و  برطرف شده و پل سیدلهشدا نیز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در خصوص پروژه سبزه میدان اقداماتی در گذشته صورت گرفته بود، افزود: بدون مجوز کمیسیون ماده۵ این پروژه خاکبرداری شده و کارهای آن پیش برده شده بود که در مدیریت فعلی برای دریافت مصوبه کمیسیون با توجه به طرح پیشنهادی اقدام شده است. اگر طرح قبلی بود باید همین مقدار که تملک شده باید صبر میکردیم تملک های جدید صورت می گرفت و عملا این توان در شهرداری زنجان نیست و سالیان سال این پروژه ادامه پیدا می کرد. گذشت دوره ای که ملک بخریم و خراب کنیم. باید دنبال آبادانی باشیم و آنچه که تملک کردیم برای اجرای پروژه سبزه میدان کافی بوده  و باید همین رو بسازیم.

معصومی با بیان اینکه برای نخستین بار مثلث طلایی(انقلاب، ارگ و امیرکبیر) مقرر شده در زنجان اجرایی شود، خاطرنشان کرد: این مثلث به عنوان محور محدوده پیاده تعریف شده، متاسفانه برخی به من ایراد می‌گیرند به دوچرخه و پیاده بی‌توجه است! اولین محورهای پیاده و دوچرخه قم را من اجرایی کردم و پایان نامه دکترای بنده معاربر پیاده بوده است.

 

بازگشایی ۷ تیر در آینده نزدیک محقق می‌شود

شهردار زنجان از اقدامات در دست اجرا برای بازگشایی محور ۷تیر خبر داد و گفت: دهه ها ملک در طی ماه های اخیر خریداری شده و بازگشایی ۷ تیر در آینده نزدیک محقق می‌شود.  در خصوص پروژه سبزه میدان نیز ۱۲ باب مغازه باقی مانده خریداری و تخریب شد که ۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی به برون سپاری فضای سبز شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری زنجان ۲ هزار و ۵۰۰  نیروی فضای سبز دارد که مقرر شده یک هزار نیروی آن برون سپاری شود. مطابق قانون شهرداری  برای انجام کارهای حوزه خدمات باید از طریق یک شرکت اقدام کند که این رویکرد در دستور کار است، در این خصوص از پیمانکار به اندازه سه ماه حقوق کارگران ضمانت اخذ شده و تعهد گرفته شده که نسبت به کارگران نباید حق کاهش حقوق و یا تعدیل وجود داشته باشد.

 

معصومی به سرای محله در منطقه بیسیم اشاره کرد و گفت: سرای محله برای این منطقه ایجاد شده که موجب حضور اعضای محل و هم اندیشی برای مشارکت و کاهش مشکلات و پیگری مشکلات محله انجام خواهد شد و حتی به یک مرکزی برای نظارت بر کارهای عمرانی و خدماتی را کنترل کند. هزینه زیادی برای ایجاد این سرای محله نکردیم. یکی از مشاوران شهردار به صورت خیریه تجهیزات را اهدا کرده است که البته کانکس انتهایی خریداری شده اما سایر تجهیزات اهدا شدند.

 

 

در این شهر هستم؛  کار میکنم، طوری که نمودش را ببینند

شهردار زنجان در بخش دیگری از سخنان به انتقادات برخی از عملکردش طی پنج ماه اخیر اشاره کرد و گفت: باید در چند ماه چه کار می کردم! بومی و غیربومی جه نفعی برای شهر زنجان دارد؟ اگر می خواهیم یکی را ناامید کنیم که برود؛ من نمی روم، خیال همه را راحت کنم، نه خسته می شوم و نه از میدان به در می روم. مال منطقه ای هستن که به سخت کوشی معروف است.در این شهر هستم؛  کار میکنم، طوری که نمودش را ببینند. وقتی می گویم پلی را یک ساله تمام می کنم می خندند! اگر نشود گه ضرر می‌کند؟ مردم زنجان.!

وی با بیان اینکه نه از انرژی و نه از توان گذاشتن و وقت گذاشتن کم می‌آورم، افزود: مدیران من خسته شدن، چرا که از آن ها کار می‌خواهم.

 

احمد نصیری، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز بعد از سخنان شهردار گفت که معصومی شهرداری نیست که مریض شود.

وی از شهرداری خواست فکری برای بروکراسی اداری در شهرداری بکند و افزود: مردم در نظام اداری شهرداری مشکل دارند و برای یک پروانه ساختمان یک ماه در اتاق های اداره باید سرگردان باشند. اولویت دادن به پرداخت کارگران. اول دریافتی آن ها باید پرداخت شود.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کلیات طرح تقاطع گلشهر در شورای ترافیک استان مصوب شد
خبر قبلی
استاندار البرز تغییر می‌کند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست