1. اخبار استان
  2. شهرک صنعتی دره لیک زنجان نیازمند توسعه زیرساخت‌ها!

کد خبر: 3192

شهرک صنعتی دره لیک زنجان نیازمند توسعه زیرساخت‌ها!

شهرک صنعتی دره‌لیک زنجان نیازمند توسعه زیرساخت‌ها!

 

 

 

 

توسعه صنعتی در استان زنجان طی سال های گذشته و مشخصا در دولت یازدهم رشد قابل توجهی داشته و حجم سرمایه گذاری صنعتی استان گویای این واقعیت است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ در سال ۹۲ حجم سرمایه گذاری صنعتی استان زنجان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که هم اکنون این میزان به بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بالغ می شود که این رشد گویای حرکت شتابان توسعه صنعتی در سطح استان بوده است.

در این میزان رشد، یکی از مشکلات مهم در سطح استان نبود زمین های کافی تحت عنوان شهرک های صنعتی برای توسعه صنعتی مناطق مختلف بوده که این موضوع نیز در سال های گذشته مورد تاکید قرار گرفت و مناطقی برای ایجاد شهرک های صنعتی جدید جانمایی شد تا با تخصیص اعتبارات زیرساخت آن ها تامین شود.

در این راستا شهرستان های مختلف استان همچون سلطانیه و طارم نیز برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی دارای نواحی و شهرک صنعتی شدند و در شهرستان زنجان نیز به دلیل مشکل جدی نبود زمین دو منطقه به نام های شهرک صنعتی دره لیک و شهرک صنعتی کهناب(تخصصی حوزه آی تی و برق و الکترونیک) انتخاب شدند.

شهرک صنعتی دره لیک در غرب زنجان با اهداف مهمی جانمایی شد و مقرر شد با تخصیص اعتبارات مناسب اهداف تعریفی برای آن محقق شود. یکی از اهداف مهم این شهرک صنعتی توسعه متوازن در غرب زنجان به دلیل محرومیت آن منطقه بود تا مردم غرب استان در مرکز استان از توسعه متوازن تری بهره مند شوند.

با توجه به مصوبه هیئت دولت در استان زنجان برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، یکی از اهداف این شهرک نیز این موضوع تعریف شد تا در صورت نظر موافق مجلس این مهم در غرب زنجان محقق شود، که با نظر مخالف مجلس با ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در کشور و مناطق آزاد تجاری این موضوع عملا منتفی شده است.

اما زمزمه حضور سرمایه گذارن ترک در استان زنجان وقتی قوت گرفت، طرح ایجاد شهرک تخصصی ترک ها در استان زنجان مطرح شد که شهرک صنعتی دره لیک به عنوان یک گزینه مهم برای آن در نظر گرفته شد تا بعد از موافقت سرمایه گذاران کشور ترکیه برای این مهم در نظر گرفته شود.

حال بعد از گذشت چندین سال حداقل های لازم برای شهرک صنعتی دره لیک ایجاد نشده و به نظر می‌رسد با این شرایط حضور سرمایه گذاران ترک در این منطقه با تردید زیادی همراه شود! با این حال این شهرک صنعتی که البته فعلا در آن رخدادی انجام نشده دارای مشکلاتی نیز بوده که موضوع معارضان زمین یکی از آن ها است.

این مشکلات موجب کندی در عملکرد مناسب مسئولان نیز شده اما عملا شاهد تحرک جدی توسط مدیران شرکت شهرک های صنعتی استان برای آماده کردن و ایجاد زیرساخت های حداقلی برای جذب سرمایه گذار نیستیم.

با توجه به شرایط مهم اقتصادی در سطح کشور و استان و فرصت مغتنمی که برای استان جهت ورود سرمایه

گذاران کشور ترکیه جهت ایجاد شهرک تخصصی فراهم شده به نظر می رسد مسئولان در این راستا اهتمام بیشتری نشان دهند. ایجاد این شهرک تخصصی در غرب زنجان می تواند علاوه بر محرومیت زدایی غرب زنجان موجب ایجاد اشتغال قابل توجه برای مردم استان شده و سهم سرمایه گذاری صنعتی استان را با جهش بالایی مواجه کند.

در جلسه شورای برنامه ریزی نیز در تخصیص برخی اعتبارات شاهد اظهارات رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای تخصیص اعتبار جهت تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک صنعتی دره لیک بودیم که ظاهرا به این موضوع توجه لازم صورت نگرفته بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۵۶ درصد برنامه های طرح روستا-تعاون در استان زنجان محقق شده است
خبر قبلی
دستگاه‌های اجرایی استان عملکرد حوزه اقتصاد‌مقاومتی را ارائه کنند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست