1. اجتماعی
  2. شهریه ۴۳۸ دانشجوی تحت پوشش بهزیستی استان زنجان پرداخت شد

کد خبر: 8391

شهریه ۴۳۸ دانشجوی تحت پوشش بهزیستی استان زنجان پرداخت شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به پرداخت مبلغ بیش از سه میلیارد ریال تحت عنوان شهریه دانشجویی، گفت : ۴۳۸  دانشجوی تحت پوشش بهزیستی از حمایتهای مالی پرداخت شهریه دانشجویی برخوردار شدند .

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛  به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی اظهار کرد: یکی از شاخص ها و رویکردهای مهم و اساسی بهزیستی در زمینه توانمند سازی جامعه هدف ، افزایش آگاهی و ارتقا تحصیلات معلولین وفرزندان مددجویان ،  حمایت های مالی سازمان بهزیستی در پرداخت شهریه تحصیلی دانشجویان است .

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۸۰ درصد شهریه تمامی دانشجویان تحت پوشش مشغول به تحصیل دردانشگاه آزادوشعب آن در تمامی مقاطع تحصیلی توسط بهزیستی پرداخت می شود افزود: ۲۰ درصد باقی مانده شهریه نیز توسط دانشگاه آزاد بصورت تخفیف اعمال می گردد.

محمد محمدی اظهار داشت: در راستای اجرای تفاهم‌نامه منعقده بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بهزیستی کشور و به منظور تحقق اصل عدالت‌محوری و ایجاد فرصت های برابر برای رشد ، شکوفایی علمی و فرهنگی همه دانشجویان به ویژه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی،کلیه دانشجویان تحت پوشش این سازمان در تمام مقاطع تحصیلی از میزان ۲۰درصد تخفیف شهریه تحصیلی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه  دانشجویان سرمایه های علمی جامعه هستند  ابراز داشت : برای توسعه اجتماعی و ایجاد خودباوری در بین جامعه هدف باید زمینه تحصیل این قشر  فراهم گردد.

این مقام مسئول با اشاره به پرداخت شهریه دانشجویان سایر دانشگاهها افزود : ۱۹۱  دانشجوی مشغول به تحصیل در دیگر دانشگاههای غیردولتی نیز از مساعدتهای مالی سازمان بهزیستی برخوردار شدند .

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت:۷۱ نفر در مقطع کاردانی ، ۱۶۰ نفر در مقطع کارشناسی ، ۳۷ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۵ نفر در مقطع دکتری در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی در حال تحصیل هستند .

وی  اجرای ماده ۸ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان  همزمان با هدف برابرسازی فرصت‌های آموزشی و تحصیلی شهریه این دانشجویان از طریق بهزیستی را مهم دانست و افزود :با توجه به اینکه یکی از نیازهای اساسی جامعه امروزی ما آموزش در همه مقاطع مختلف تحصیلی است بر همین اساس حفظ  و ارتقاء سلامت ، بهبود رفاه و کیفیت زندگی این قشر حائز اهمیت است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه داشتن تأییدیه کمیسیون پزشکی،گزارش مددکاری و مدارک مبنی بر انتخاب واحد و پذیرش در کنکور از مدارک مورد نیاز برای پرداخت شهریه دانشجویان معلول است تصریح نمود: برمبنای دستورالعملهای موجود بهزیستی این فراینددردانشگاههای آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی و علمی کاربردی توسط بهزیستی انجام می گردد .

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
حضور پرشور مردم درجشن چله انقلاب نشان از نیازجامعه به شادی است
خبر قبلی
خدمات حوزه سلامت باید با کیفیت و قیمت مناسب ارائه شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست