1. اخبار استان
  2. شورای ششم شهر زنجان چه وزنی دارد؟ + بیم و امیدها

کد خبر: 22008

شورای ششم شهر زنجان چه وزنی دارد؟ + بیم و امیدها

منتخبین شورای اسلامی دوره ششم شهر زنجان مشخص شدند و نظرات مختلفی توسط افکار عمومی و گروه های مختلف اجتماعی در خصوص نتایج آن بازخورد شده است.

به گزارش همدلی‌زنجان، قبل از برگزاری انتخابات شورای شهر زنجان، به دلیل عدم حضور افراد با وزن و سابقه مدیریتی بالا، پیش بینی قطعی بر این بود که شورای ششم شورایی با وزن مدیریتی کم و جوان تر از دوره پنجم باشد. حال با منتشر شدن نتایج آن کنکاش جبهه بندی شورای ششم و چهار سال سیاستگذاری در این خصوص ضروری است.

وزن کشی سیاسی جریانات سیاسی در این دوره از انتخابات متفاوت با سال ۹۶ بود و با تضعیف جریان اصلاحات، دست بالای اصولگرایان و جریان جدیدی از دل آن تحت عنوان جریان انقلابی که دیگر خود را منتصب به اصولگرایان هم نمی دانند، ظهور و بروز پیدا کرد. طیف اصولگرایان سنتی که در زنجان با آن آشنا هستیم به دلایل مختلف از حضور عباس راشاد و کاظم افشارچی به عنوان دو گذینه قدیمی در انتخابات شورا محروم ماندند.

دو جریان سیاسی که در این انتخابات با تمرکز بر انتخابات ریاست جمهوری بروز داشتند، ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و جریان وحدت نیروهای انقلاب اسلامی بود که در زنجان مسئول ائتلاف محمداسماعیلی و مسئولیت وحدت با بیگ محمدی است.

در بین جریان اصولگرا معمولا شاهد اختلافاتی از سال های گذشته بوده ایم، اما طیفی که در انتخابات ریاست جمهوری برای سیدابراهیم رئیسی فعالیت می کرد در بخش هایی از این ائتلاف ها عبور کرد و از لیست و افراد تشخیصی خودحمایت کرد. دو طیف ائتلاف و وحدت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از مصطفی طاهری و مهدی باقری حمایت کردند و هم اکنون این دو نمایندگان مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی هستند.

در انتخابات شورای شهر زنجان این دو طیف سیاسی از مجتهدی، عزتی، اله ورن، سروش مهر، بیگدلی، شاهمرادی، نوری پور، داوود حسنی و انسیه ابوبصیر حمایت کردند. در همین شرایط شاهد ظهور دو لیست به نام “ما بر این باوریم” و “آبادگران” بودیم که مصطفی طاهری کاملا بی پرده با لیست نخست و اسحاق اسماعیلی از لیست دوم حمایت می کردند.

حال از لیست مورد حمایت مصطفی طاهری پنج نفر منتخب شدند و از لیست آبادگران سه نفر منتخب شدند. محمد کاظم مجتهدی نیز مورد حمایت طیف سیاسی ائتلاف و وحدت بوده است. با این نتیجه عملا اکثریت شورا در اختیار تیم ما بر این باوریم با سرلیستی منصور مرادلو خواهد بود. از این تیم محسن افشارچی نیز در صفحه شخصی اینستاگرام خود حمایت کرده است. محسن افشارچی دوست نزدیک دانشگاهی مصطفی طاهری است که به عنوان رئیس ستاد هماهنگی سیدابراهیم رئیسی در استان زنجان نیر منصوب شده بود.

حال با این ترکیب سوالی که مطرح است اینکه، شورای ششم شهر زنجان چه نوع شورایی خواهد بود، رویکردهای فرهنگی آن چه خواهد بود، آیا با اینکه تمامی افراد از طیف اصولگرایان هستند آیا اختلافات سیاسی خواهند داشت؟ اکثریت به کدام جریان و تیم منتصب خواهد بود که حاصل آن انتخاب شهردار، رویکردهای فکری آن جریان و وزن مدیریتی، فکری، علمی-کارشناسی و… شورا چگونه خواهد بود.

با حضور این ۹ منتخب، پیش بینی می شود با نزدیک شدن مجتهدی به سه گزینه منتخب آبادگران دو طیف در شورا شکل بگیرد. طیف ما بر این باوریم با پنج نفر و طیف دیگر متشکل از آبادگران و جریانات سیاسی اصولگرا، وزن تصمیمات با سرلیستی منصور مرادلو مدیریت شود. شهردار زنجان توسط این تیم انتخاب شود و رویکردهای فکری آن فعلا بر سیاستگذاری در شورا مسلط شود.

فراموش نکنیم این جریان وامدار حمایت مصفطی طاهری، محسن افشارچی، کاظم افشارچی و عباس راشاد خواهد بود. البته برخی معتقدند این جریان از افرادی همچون عباس راشاد عبور نسبی کرده است! هرچند تصمیمات و رویکردها در شورا و جریانات سیاسی لحظه ای است امکان هر نوع رخداد و تغییر در مواضع وجود دارد اما به نظر می رسد با توجه به این فعل و انفعالات دورنمای کلی در ساختمان شورا اینگونه باشد.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
راه حل سوم اقتصاد
خبر قبلی
چرا اطلاعات بیش از حد، معادل کمبود اطلاعات است؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست