1. اخبار ویژه
  2. شورای شهر زنجان و داعیه‌داران توسعه!

کد خبر: 905

شورای شهر زنجان و داعیه‌داران توسعه!

شورای شهر زنجان و داعیه‌داران توسعه!

سطح توسعه یافتگی اجتماعی زنجانی‌ها در گرو نتایج انتخابات شورای شهر

 

 

✍️ احمد اسدی

 

انتخاب همواره موضوعی مهم در زندگی انسان است. انتخاب ها، مسیر می سازند و سرنوشت و آینده! اما چقدر در انتخاب هایمان دقت داریم؟ زندگی هر انسانی مملو از انتخاب ها بوده و در مراحل مختلف زندگی نحوه انتخاب ها بسیار سرنوشت سازند.

در جوامع رو به توسعه که رشد و توسعه اجتماعی در آن ها کامل نشده شاهدیم تفاوت در نحوه انتخاب هایی که در زندگی شخصی تاثیر دارند با انتخاب هایی که در زندگی جمعی تاثیر دارند بسیار متفاوت است. نمونه بارز آن انتخابات های مختلفی است که برای تعیین سرنوشت جمعی، گروهی، منطقه ای و ملی انجام می دهیم.

این روزها تب و تاب دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار داغ است. داغ تر از آن چیزی که بتوان قبلش ابعاد آن را پیش بینی کرد. داغی آن در انتخابات شورای شهر زنجان با مسابقات فتوشاپی، رقابت در چسابندن عکس ها و پوسترها در فضاهای مجاز و غیرمجاز، حذف یکدیگر به هر قیمتی، ورود به شورا با هر ترفندی و… به عینه قابل مشاهده است!

این داغی در انتخابات موجب سوختن اخلاق، پایمال شدن حقوق شهروندی، تحمیل هزینه های غیرضروری به شهر و ترویج دروغ و تهمت در فضای جامعه شده که جبران برخی از موارد شاید غیرممکن باشد.

اما ظاهرا این حرارت و داغ بودن قدرت تفکر و تعقل را در برخی گرفته و اصولا رسیدن به هدف نه تنها وسیله را توجیه می کند بلکه پایمال شدن و لگدمال شدن هر ارزش و هنجاری را در جامعه قابل توجیه کرده است!

حضور ۲۴۶ کاندید در انتخابات شورای شهر برای ورود به پارلمان محلی که تنها نیاز به ۹ عضو دارد نشان از اوج احساس تکلیف افرادی است که برخی از آن ها تا دیروز به دنبال شغل بودند! این افراد که امروز به قول خودشان قلبشان برای توسعه زنجان می تپد کوچک ترین اطلاعاتی از وضعیت فعلی مدیریت شهری زنجان ندارد و حتی یکبار قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شورا را مطالعه نکردند!

در این وادی شهروندان زنجانی برای انتخاب یک گذینه اصلح بر سر دوراهی هستند. اینکه برخی از افراد کاندید مدعی کار و تلاش صادقانه هستند و حاضرند برای اثبات خود دیگری را نفی کنند موجب تشکیک در نیت صادقانه آن ها شده است. اصولا آنچه در این کارزار انتخاباتی قابل لمس است نبود برنامه و ایده های اجرایی برای توسعه شهر و جلب آرای عمومی به هر قیمتی است. قیمتی که از هزینه های سنگین تبلیغاتی همچون آوردن گروه های نمایش و موسیقی گرفته تا استفاده از تکنولوژی روز دنیا برای به رخ کشیدن زیبایی ظاهری بوده که البته توخالی است!

واقعا بها و قیمت ورود به شورا با داشتن چشمان لنزی، ابروهای کمان و لب های پروتزی است؟ برخی آمدند که به هر قیمت بمانند و نتایج انتخابات سطح توسعه یافتگی اجتماعی شهروندان زنجانی را عیان خواهد کرد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
قول تجهیز سالن پلاتوی تئاتر زنجان را می‌دهیم
خبر قبلی
آغاز عملیات اجرائی آموزشگاه خیرساز در کوی خرداد زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست