1. اخبار شهرستان
  2. شورا از لایحه اجرای سبزه میدان در فاز نخست عبور کرد

کد خبر: 537

شورا از لایحه اجرای سبزه میدان در فاز نخست عبور کرد

 

آغاز مسیری دشوار برای عملیات اجرایی پروژه سبزه میدان

شورا از لایحه اجرای سبزه میدان در فاز نخست عبور کرد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تنفیذ قرارداد با شرکت پیمانکار منتخب پروژه سبزه میدان در حالی دچار مشکلات عدیده شده بود که ظهر امروز با هفت رای به تصویب رسید تا مسیر جدیدی برای این پروژه ترسیم شود.

به گزارش همدلی زنجان؛ نمایندگان مردم شهر زنجان در پارلمان شهری امروز بعد از ارائه نظرات موافق و مخالف به اجرای پیمانکاری مهم ترین پروژه شهر زنجان رای مثبت دادند. این رای مثبت در حالی شکننده بود که سونیا کشاورزی، عضو منفعل شورا در جلسه حضور نداشت تا به نوعی باری از دوش مسئولیت رای دادن یا ندادن به این پروژه بردارد.

از ۱۲ عضو حاضر در جلسه رسمی و علنی و فوق العاده شورای اسلامی شهر زنجان هفت نفر به این نفیذ اختیار رای دادند و با لحاظ حجم ریالی این پروژه لایحه بودجه سال جاری شهرداری زنجان به عدد ۲۸۵ میلیارد تومان رسید.

آراض ضیایی، رزاق محمدی، سعید خدادادی، محمد رضا محمدی، فریدون اصفهانیان، فخرالدین رستمی و سعید امیدی هفت موافق این لایحه بودند و عباس راشاد، کاظم افشارچی، اسماعیل دویران، معصومه حمزه تبار و پریسا شعبانی از مخالفان این لایحه بودند.

این موافقت در حالی صورت می گیرد که به نظر می رسد برخی مخالفان برای توقف عملیات اجرایی آن دست به هر اقدامی بزنند. این پروژه در حالی محل اختلاف نظر شدید اعضای شورای اسلامی شهر زنجان و برخی مسئولان دولتی شده که شهوندان زنجانی مطالبه جدی برای تسریع اقدامات اجرایی و تعیین تکلیف آن دارند.

 

عباس راشاد، عضو شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان یکی از مخالفان سرسخت اجرای پروژه ایرادات زیادی به این پروژه وارد کرد و کار را به جایی رساند که پیش بینی بروز مشکلات امنیتی در شهر را ارائه داد!

وی در ابتدای سخنان خود کنایه ای به برخی اظهارات صورت گرفته در رسانه ها در خصوص رویکرد مخالفان این پروژه داشت و گفت: آن هایی که گفتند ما در خواب ببینیم که پروژه عملیاتی نشود باید بدانند خودشان خواب اجرای این پروژه را شرکت کهن دژ را قبلا دیده اند!

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان به طرح ایراداتی به پروژه پرداخت و گفت: عدم تطبیق با سند چشم انداز شهر زنجان، تاثیر منفی بر عملکرد بازار، قیمت بالای پیشنهاد، کار با فهرست بهای سالانه و افزایش هزینه ها، ایجاد تعهد مالی سنگین به شهرداری و عدم توانایی مالی شهرداری و مشکلات کارنشناسی دیگر بر این پروژه وارد است.

 

ورود شهر زنجان به اجرای پروژه های بزرگ مقیاس برای توسعه

رئیس کمیسیون عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان یکی از موافقان اجرای این پروژه بود و دفاعیاتی از اجرای آن در شهر زنجان داشت.

رزاق محمدی با بیان اینکه اختلاف نظری در خصوص مفید بودن اجرای این پروژه وجود ندارد، افزود: بیشتر اختلاف نظرها در خصوص نحوه تامین منابع مالی است.

این مسئول خواستار ورود شهر زنجان به اجرای پروژه های بزرگ مقیاس برای توسعه شد و تاکید کرد: جلسه کارشناسی که برگزار شد نسبت به همه ایرادات مطرح شده پاسخ های لازم داده شد.

 

۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از مطالبات دولت به شهرداری پرداخت می شود

شهردار زنجان بعد از سخنان موافقان و مخالفان به ضرورت و اهمیت اجرای پروژه سبزه میدان اشاره کرد و گفت: تمامی موارد مربوط به پروژه سبزه میدان با حضور کارشناسان بحث و بررسی شد اما به دلیل اینکه اعتقاد به پاسخگو بودن داریم مجددا در خصوص برخی از موارد طرح شده توضیحاتی ارائه می شود.

حبیب ملائی یگانه با انتقاد از رویکرد برخی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان برای اجرای پروژه سبزه میدان، تاکید کرد: ارزش چند سال گذشته زمین های شهرداری و ارزش فعلی و آینده آن نشان از یک سرمایه بزرگ برای شهر و شهروندان زنجانی است.

وی با بیان اینکه در فاز نخست ۴۸ هزار مترمربع مساحت اجرای پروژه خواهد بود، افزود: ۱۱ هزار مترمربع از این فضا با کارابری تجاری بوده و کارکرد عمده آن نیز مغایر با واحدهای تجاری بازار زنجان است.

این مسئول از حجم عمده فضاهای فرهنگی و شهری در این پروژه گفت و تاکید کرد: خروجی فرهنگی و اجتماعی این فضاها برای شهر زنجان بسیار با ارزش است.

وی اجرای این پروژه را نیازمند حمایت اعضای شورای اسلامی شهر زنجان و مسئولان استانی برشمرد و اظهار داشت: استفاده از منابع مالی مربوط به بازنده سازی فضاهای شهری و کمک های دولتی در دستور کار شهرداری خواهد بود.

یگانه از در دست اقدام بودم انعقاد تفاهم نامه برای مبادله برای دریافت دیون و بدهی دستگاه ها دولتی خبر داد و گفت: اواخر روزهای سال گذشته مقرر شد میزان ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در غالب اوراق اسلامی از دولت و دستگاه های اجرایی دولتی دریافت شود.

شهردار زنجان این میزان اعتبار را دیون و مطالبات شهرداری برشمرد و تاکید کرد: دریافت این اعتبارات برای شهرداری زنجان جهت اجرای پروژه و پرداخت صورتوضعیت ها کمک موثری خواهد بود.

وی به ارزش فعلی و قیمت روز مجموع فضاهای پروژه سبزه میدان اشاره کرد و گفت: ارزش روز این فضاها به میزان ۳۳۰ میلیارد تومان بوده که در افق طرح این میزان به ۳۹۵ میلیارد تومان می رسد.

یگانه خواستار مساعدت اعضای شورا برای ساخت این پروژه شد و تاکید کرد: با ساخت این پروژه مهم در شهر زنجان می توان اعتماد عمومی را به شهر بازگرداند.

این لایحه بعد از رایزنی های زیاد با هفت رای موافق مصوب شد تا گامی کوچک برای عبور از یک مسیر بسیار دشوار باشد. مسیری که به نظر می رسد مخالفان برای ایجاد توقف در آن ساکت و منفعل نخواهند بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
عملکرد مناسب شرکت توزیع برق زنجان درطرح ملی تکاپو
خبر قبلی
میزان باسوادی استان زنجان کم تر از میانگین کشور!!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست