1. اخبار استان
  2. صادرات ۶۰۰ هزار دلاری صنایع‌دستی زنجان

کد خبر: 23395

در ۶ ماهه نخست سال جاری؛

صادرات ۶۰۰ هزار دلاری صنایع‌دستی زنجان

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: طی ۶ ماهه اول امسال ۵۶۸ هزار دلار صنایع‌دستی استان بصورت چمدانی و ۱۴ هزار دلار از طریق گمرک به‌صورت رسمی صادر شد که حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقای فعالیت‌ها در این حوزه یکی از اولویت‌های میراث‌فرهنگی استان است.
به گزارش همدلی‌زنجان؛ امیر ارجمند با بیان این مطلب، اظهار کرد: صادرات صنایع‌دستی استان زنجان از مبادی گمرکی مختلف انجام می شود که باید این آمار ثبت و ضبط شود.
وی با بیان اینکه کشورهای مقصد صنایع‌دستی استان، کویت، قطر، عمان، آذربایجان و برخی کشورهای اروپایی است، افزود: بیشترین صادرات صنایع‌دستی استان به کشور عراق است و در این میان مس بیشترین صادرات صنایع‌دستی زنجان را دارد و چاقو و ملیله هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند. کشورهای حاشیه جنوب خلیج‌فارس و اروپا مقاصد بعدی صادرات استان زنجان در حوزه صنایع‌دستی است.
 ارجمند افزود: امروزه دیگر فروش سنتی صنایع‌دستی پاسخگو نیست و باید از تجارت الکترونیک و شبکه‌های اجتماعی بهره برد ، در دوران پساکرونا ، کشورها و جوامعی برنده هستند که از تجارت الکترونیک برای فروش محصولات صنایع‌دستی خود استفاده کنند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: تلاش می‌شود تا با مشارکت فعالان این حوزه ، محصولات و صنایع‌دستی استان را از طریق فضای مجازی به بازارهای جهانی معرفی کنیم.
وی در ادامه افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده ، طی سال گذشته انواع محصولات صنایع دستی این استان به ارزش بیش از یک میلیون و ۳۳۰ هزار دلار صادر شد.
ارجمند با بیان اینکه محصولات صنایع‌دستی ظرفیت بسیار خوبی را برای ایجاد درآمد ، اشتغال و توسعه استان فراهم می­ کنند، گفت: زنجان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های صنایع دستی فلزی کشور در تولید، جایگاه برجسته‌ای دارد و هنرمندان صنایع‌دستی این دیار در خط مقدم تولید قرار دارند.
 مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، خاطر نشان کرد: ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع‌دستی بومی استان محسوب می‌شود که  هنرمندان صنایع‌دستی در برخی رشته‌ها همچون مسگری، ملیله‌کاری و چاقوسازی صاحب سبک هستند.
ارجمند با بیان اینکه ۵۰ رشته صنایع دستی در این استان فعال است، گفت: در زمان حاضر بالغ بر ۱۲ هزار نفر در استان در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نرخ وقوع جرم در استان زنجان نصف میانگین کشوری است
خبر قبلی
راهیابی موی تای کاران زنجانی به اردوی تیم ملی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست