1. اجتماعی
  2. صدور ۱۰ هزار کارت شناسایی هوشمند معلولین در زنجان

کد خبر: 1489

صدور ۱۰ هزار کارت شناسایی هوشمند معلولین در زنجان

صدور ۱۰ هزار کارت شناسایی هوشمند معلولین در زنجان

 

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اعلام خبر صدور نزدیک به ۱۰ هزار کارت هوشمند جهت شناسایی معلولین گفت : معلولان می توانند از مزایای کارت هوشمند معلولیت بهره مند شوند.
به گزارش همدلی زنجان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ، محمد محمدی بااشاره به قوانین مرتبط با افراد دارای معلولیت و کنوانسیون بین المللی حقوق معلولان گفت : از این پس معلولین جهت بهره مندی از خدمات بهزیستی شامل خدمات توانبخشی ، تسهیلات و امتیازهایی که در قانون برای آنها در نظر گرفته شده باید ازکارت هوشمند معلولیت که مشخص کننده شدت و نوع معلولیت است استفاده کنند.
وی یکی از ویژگی های این کارت را دو زبانه بودن آن معرفی نمود و اظهار داشت کلیه خدمات دریافتی که معلولین دریافت می کنند در این کارت درج می‌‌شود.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد :برای صدور کارت معلولیت بر مبنای دستور العمل تشکیل پرونده و طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ، مدارک معلولیت تصریح شده پس از طی مراحل ارزیابی کارشناسی و تخصصی در کمیسیون I.C.F هر شهرستان مطرح و پس از تایید در سامانه نرم افزاری بهزیستی کشور (payment ) ثبت و پس از تایید نهایی توسط معاون توانبخشی از طریق واحد حراست اداره کل صادر می شود.
وی از ادامه روند صدور کارت شناسایی سایر معلولین خبر داد و گفت : در این کارت ها نوع معلولیت افراد در رده های خفیف ، متوسط ، شدید ، خیلی شدید و کامل درج شده و همچنین انواع خدماتی که معلولان می توانند از مزایای بهزیستی دریافت نمایند مشخص شده است.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
وجود ۱۶ میلیون جوان در سن ازدواج/ ثبت ۱۹ طلاق در هر ساعت/عدم ازدواج یک میلیون و۳۰۰ هزار نفر بالای سن متعارف
خبر قبلی
لحاظ روستاها در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست