صدور ۱۱۸ فقره اخطاریه تغییر کاربری اراضی کشاورزی طی ایام تعطیلات در استان زنجان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

صدور ۱۱۸ فقره اخطاریه تغییر کاربری اراضی کشاورزی طی ایام تعطیلات در استان زنجان

 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از صدور ۱۱۸ فقره اخطاریه تغییر کاربری اراضی کشاورزی طی ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی اقدامات مختلفی به منظور حفاظت از اراضی کشاورزی در مناطق مختلف استان زنجان در حال انجام است.

به گزارش همدلی زنجان؛ جمال انصاری با اشاره به تشخیص ۱۱۸ فقره اراضی کشاورزی از ۲۸ اسفند ماه تا ۹ فروردین ماه جاری در استان زنجان تصریح کرد: از این تعداد ۶۱ فقره زراعی و ۵۷ فقره زمین باغی بوده است.

وی مجموع ساخت و ساز های غیر مجاز طی ایام تعطیلات در اراضی کشاورزی استان زنجان را ۱۵۹ فقره اعلام کرد و افزود: این تعداد ۹۳ مورد احداث بنا، ۲۷ فقره دیوار و فنس‌کشی، ۱۴ فقره ایجاد استخر ، ۸ فقره محوطه سازی و ۱۷ فقره نیز سایر موارد در سطحی معادل ۷۶ هزار و ۹۶۶ متر مربع ۷۶۹۶۶ را شامل می شود.

انصاری از صدور ۱۱۸ فقره اخطاریه طی مدت مذکور خبر داد و عنوان کرد: در این مدت ۴۵ مورد صورت جلسه جهت اقدام قانونی تنظیم شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین از ثبت ۸۶ مورد تماس مردمی با سامانه ۱۳۱ در این استان خبر داد و گفت: ۳۵ فقره از گزارشات مردمی منجر به عملیات شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۵ اکیپ نوروزی طی ایام تعطیلات در استان زنجان خاطرنشان کرد: اکیپ ها و گشت های نوروزی امور اراضی به طور مستمر مناطق مختلف استان را پایش کرده و با هر گونه تخلف در حوزه تغییر کاربری اراضی مقابله می کنند.

انصاری در ادامه به اهم اقدامات ترویجی انجام گرفته طی ایام تعطیلات در استان زنجان اشاره و تصریح کرد: نصب بنر در مبادی ورودی شهرها و روستاهای حائز اهمیت از لحاظ خاک کشاورزی، و مناطق خاص کردشگری ازجمله محوطه گنبد سلطانیه، پخش بروشور فی مابین اقشار مختلف مردم و دهیاران روستاهای حساس جهت انتشار بین کشاورزان، استقبال از مسافرین در مبادی ورودی شهرها توسط همکاران فعال در اکیپ های گشت (ملبس به کاورهای آرم دارگشت) با پخش شیرینی و بروشور و هماهنگی و رایزنی مستمر با صدا و سیمای مرکز زنجان و پخش تیزر تبلیغاتی مبنی بر معرفی سامانه ۱۳۱ به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مدیریت امور اراضی استان در جهت اعلام گزارشات ساخت و ساز غیرمجاز توسط مردم از جمله اقدامات انجام گرفته به شمار می رود.

وی انجام مصاحبه زنده رادیوئی به مدت ۷روز از شبکه صدای استانی زنجان با عنوان ویژه برنامه گلبهار توسط رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاون دفتر حفظ کاربری سازمان امور اراضی کشور، مدیر امور اراضی سازمان و روسای ادارات حفظ کاربری و واگذاری با موضوعات تببین مسئله مهم ضرورت حفظ کاربری اراضی کشاورزی، معرفی سامانه ۱۳۱، درخواست مساعدت و همکاری از سوی تمامی اقشار مردم در اجرای هرچه بهتر قانون حفظ کاربری و اعلام سازمان جهاد کشاورزی به عنوان تنها مرجع صدور مجوز تبصره ۱ ماده ۱ را از دیگر اقدامات ترویجی برشمرد و اضافه کرد: این برنامه رادیویی تا آخر تعطیلات ادامه خوهد داشت.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۳۴.۴ درصد مردان و ۲۶.۲ درصد زنان کشور، مجردند
خبر قبلی
دریافت‌کنندگان حقوق‌های کلان در دولت گذشته چرا اقدام به بازگرداندن این دریافتی‌ها نمی‌کنند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست