1. اخبار استان
  2. صنعت مظلوم چاپ را دریابید

کد خبر: 2165

صنعت مظلوم چاپ را دریابید

 صنعت مظلوم چاپ را دریابید

 

 

«صنعت مظلوم چاپ را دریابید که گاهی خیلی زود دیر می‌شود» این توصیفی بود که رئیس اتحایه چاپخانه‌داران زنجان در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ اعلام کرد.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، زهرا کرمی با بیان اینکه صنعت چاپ طلایه‌دار فرهنگ و اقتصاد جامعه است، گفت: اکنون حال صنعت چاپ خوب نیست در حالی که چند هزار نفر در زنجان در این صنعت مشغول کارند.

وی فرسودگی ماشین‌آلات، مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای چاپ و عدم حمایت‌های دولتی را از مشکلات فعالان این صنعت عنوان کرده و ادامه داد: قدمت صنعت چاپ در زنجان به ۷۰ سال می‌رسد ولی امروز این صنعت از تکنولوژی روز عقب است و واگذاری تسهیلات با شرایط مناسب می‌تواند آن را نوسازی کند.

کرمی فرسودگی و عدم توانایی اقتصادی برای نوسازی ماشین‌آلات را خطری برای واحدهای موجود استان عنوان کرده و اظهار داشت: چاپخانه‌داران نیاز به حمایت برای نوسازی دارند، فعالان این صنف نمی‌دانند که آیا کار آنان صنعتی است تا در زیر مجموعه سازمان صنعت و معدن قرار گیرند و یا اینکه فرهنگی  و هنری است.

به گفته وی عمده کار چاپی استان در خارج از استان انجام می‌گیرد در حالی که واحدهای موجود استان از این امر بی‌بهره می‌مانند.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان زنجان تاکید کرد: واحدهای چاپی استان بیمه و مالیات خود را در این استان پرداخت می‌کنند ولی عمده کارهای چاپی استان توسط افراد چمدان به دستی انجام می‌شود که از استان‌های دیگر می‌آیند.

وی درخواست تخفیف مالیاتی و بیمه‌ای برای فعالان این صنعت را مطرح کرده و افزود: در بودجه سال ۹۷ چه بهره‌ای برای صنعت چاپ در نظر گرفته می‌شود؟ اگر این صنایع چند سالی از پرداخت مالیات معاف شوند، می‌توانند روی پای خود بایستند و پس از آن مالیات خود را به صورت کامل پرداخت کنند ولی اینک اغلب چاپخانه‌داران با زیان مواجه شده و در این صنعت مظلوم یا سودی ندارند و یا شامل سود ناچیزی می‌شوند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
حکم مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تمدید شد
خبر قبلی
جشنواره‌های فرهنگی، تاثیر مهمی در مقابله با جنگ نرم دارند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست