1. اجتماعی
  2. صنعت گردشگری سرشار از ایده برای کارآفرینی است

کد خبر: 2884

صنعت گردشگری سرشار از ایده برای کارآفرینی است

صنعت گردشگری سرشار از ایده برای کارآفرینی است

 

 

 

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: نگاهی به سناریو کلی گردشگری از آغاز سفر تا پایان آن در تک تک حوزه ها به ایجاد ایده‌هایی در حوزه کارآفرینی منجر می شود که در کمتر صنعتی ما می توانیم آنرا ببینیم .

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، یحیی رحمتی در همایش علمی، تخصصی اشتغال و کارآفرینی در گردشگری در زنجانف اظهار کرد: نگاهی به سناریو کلی گردشگری از آغاز سفر تا پایان آن، در تک تک حوزه ها به ایجاد ایده هایی در حوزه کارآفرینی منجر می شود که در کمتر صنعتی ما می توانیم آنرا ببینیم .

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال آینده گردشگری جزو صنعت نخست جهان خواهد شد که هم اکنون در رده سوم قرار دارد، تصریح کرد: هزینه ایجاد شغل در صنایع مختلف بسیار بالا بوده در حالی که این هزینه‎ها در صنعت گردشگری بسیار پایین است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه هزینه اشتغالزایی در برخی از صنایع همچون خودروسازی بالغ بر ۲ میلیارد تومان برآورد شده است، اضافه کرد: این در حالی است که برای ایجاد یک فرصت شغلی در حوزه گردشگری سرمایه پایه مورد نیاز ۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

رحمتی همچنین با اشاره به اینکه ایده‎پردازی برای سفر خود نوعی شغل محسوب می‎شود که در دنیا به آن پرداخته شده است، افزود: تولید سفر با علایق ویژه و تهیه ابزار سفر هم مشاغلی مرتبط با صنعت گردشگری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنعتی برای درجه‎بندی هتل‎ها در کشور ایران وجود ندارد، یادآور شد: از سویی در برآورد قیمت تمام شده یک غذا، هزینه خدمتکار و سایر خدمات ارائه شده هم پیش‎بینی می‎شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه هنوز دفاتر خدماتی ما به مجموعه تورها اضافه نشده است، ادامه داد: باید ظرفیت‎های خالی حوزه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

رحمتی با تاکید بر اینکه توزیع عادلانه سفر از مهم‎ترین راه‎های توزیع عادلانه ثروت به شمار می‎رود، ابراز کرد: دفاتر خدماتی، مسافرتی استان زنجان بیشتر بر خروج مسافر و گردشگر به مقاصد مختلف تمرکز داشته و بر ورود آن سعی نمی‎کنند.

وی با بیان اینکه اگر در یک منطقه میزان گردشگر فرستی بالاتر از میزان گردشگر پذیری باشد، آن منطقه فقیر خواهد بود، افزود: باید تا می‎توانیم زمان توقف گردشگر را به یک زمان استاندارد برسانیم در غیر این صورت باید در اقتصادی بودن صنعت گردشگری استان زنجان تجدید نظر کرد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۷۰ درصد واحدهای مسکونی معلولان استان زنجان تحویل شده است
خبر قبلی
امضای بزرگترین قرارداد تولید واگن کشور در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست