1. اجتماعی
  2. ضرورت استفاده بهینه نمک برای حفظ آسفالت شهر زنجان

کد خبر: 18625

در مانور آمادگی تجهیزات شهرداری زنجان برای فصل سرما مطرح شد؛

ضرورت استفاده بهینه نمک برای حفظ آسفالت شهر زنجان

ظهر امروز تجهیزات زمستانی شهرداری زنجان طی مراسمی برای انجام عملیات در فصل سرما مانور برگزار و آغاز به کار کردند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ در حاشیه این مراسم حبیب یگانه شهردار زنجان با بیان اینکه تا پایان زمستان عملیات برف روبی در معابر شهری زنجان ادامه خواهد داشت، گفت: برف‌روبی نخست در خیابان های مراکز اصلی شهر و سپس در معابر فرعی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت قیر و آسفالت در کشور و استفاده از قیر ۷۵۰ هزار تومانی برای آسفالت‌ریزی در خیابان‌های زنجان، یادآور شد: پول این قیرها از مالیات مردم اخذ شده است و باید نسبت به حفظ آن اقدام شود. با توجه به نقش مخرب نمک در تخریب قیر، باید استفاده بهینه از نمک صورت گیرد و امیدواریم مردم نیز در استفاده بهینه و همکاری با شهرداری جهت کاهش مصرف ماسه و نمک اقدام کنند.

شهردار زنجان از هدف گذاری برای کاهش استفاده از نمک در سطح معابر عمومی عنوان کرد و گفت: استفاده از نمک می تواند به از بین بردن آسفالت و فضای سبز و همچنین جداول و علائم راهنمایی و رانندگی منجر شود. افزایش استفاده از نمک منجر به تخریب محیط زیست می شود.

محمد همتیان، معاون شهردار زنجان نیز در این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرداری رویکرد مصرف بهینه نمک در فصل زمستان را دارد، گفت: از مردم انتظار می رود در روزهای برفی از ترددهای غیر ضروری خودداری کرده و احتیاط کامل را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰ دستگاه با ۵۲۰ نیرو برای فعالیت در زمستان در سطح شهر زنجان در نظر گرفته شده است، گفت: مخازن آماده شده و در مقابل بیمارستان‌ها، خیابان‌های پرتردد و مسیر آرامستان تعبیه شده است ولی انتظار می رود با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و همچنین تعطیلی نسبی فعالیت ها مردم از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۴۰ مبتلای کرونایی جدید و ۱۰ فوتی دیگر در استان زنجان
خبر قبلی
آمادگی شهرداری زنجان برای مدیریت فصل سرما در سال جاری
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست