1. اجتماعی
  2. ضرورت برگزاری آئین گرامیداشت برای شیخ اشراق در سطح ملی

کد خبر: 1647

ضرورت برگزاری آئین گرامیداشت برای شیخ اشراق در سطح ملی

 

 

ضرورت برگزاری آئین گرامیداشت برای شیخ اشراق در سطح ملی

 

 

 

نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان زنجان مفاخر و بزرگان زیاد علمی و دینی در تاریخ کشور داشته است، گفت: برگزاری آئین گرامیداشت در سطح ملی برای شیرخ اشراق ضروری است.

به گزارش همدلی‌زنجان، سید مرتضی خاتمی در جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه استان زنجان در طول تاریخ مفاخر و بزرگان علمی و دینی بسیاری داشته است، اظهار کرد: بزرگان زیادی از این خطه در سطح جهان اسلام سرآمد بوده اند که یکی از آن ها شیخ اشراق بود که امروز ضرورت گرامیداشت آن در سطح ملی احساس می شود.

وی با بیان اینکه تمامی داشته‌های علمی و فرهنگی استان و کشور برگرفته از اسلام ناب محمدی است، افزود: داشته های فرهنگی و دینی امروز کشور برگرفته از اندیشه های ناب امام راحل و همچنین مقام معظم رهبری بوده و باید این ظرفیت ها در سطح ملی معرفی و ترویج شوند.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی شرایط امروز دنیا را نیازمند حفظ و توسعه مبانی فرهنگی برشمرد و تاکید کرد: در مقطعی از شرایط زندگی می کنیم که فرهنگ کشور تحت تاثیر مسائل جهانی قرار دارد و برای صیانت و تعالی، مقاوم سازی و بسترسازی فرهنگی کشور و استان باید اهتمام جدی داشته باشیم. مفاخر استان زنجان در سطح ملی معرفی شوند.

وی میراث ملموس و غیرملموس را شالوده استحکامات فرهنگی جامعه برشمرد و اظهار کرد: باید با حمایت از نخبگان، بزرگان و مفاخر دینی و علمی و فرهنگی استان و کشور موجبات ارتقای جایگاه علمی و فرهنگی را فراهم کنیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجان می‌تواند یکی از کانون‌های مهم توسعه در کشور باشد
خبر قبلی
توسعه زنجیره عرضه مرغ به بازار
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست