1. اجتماعی
  2. ضرورت کار میدانی در خصوص جرایم و افزایش آمار ضرب و جرح

کد خبر: 22969

رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد:

ضرورت کار میدانی در خصوص جرایم و افزایش آمار ضرب و جرح

رئیس شورای قضایی استان زنجان گفت: در بحث جرایم و افزایش آمار ضرب و جرح بایستی با کار میدانی موضوع را بررسی کرد تا منشا بروز این جرم در جامعه احصا شود و برای ان راهکار پیدا شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه کمیته شناسایی زمینه ها و عوامل اصلی ۱۰ عنوان اول جرایم و دعاوی استان زنجان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت اساتید و صاحب نظران استانی با نگاه علمی ، تجربی و همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان در راستای ارائه راهکارهای موثر جهت پیشگیری از وقوع جرایم بسیار مهم و موثر است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان در همه حوزه ها آثار و نتایج خوبی داشته است. قوه قضاییه نیز بصورت مستمر از نظرات نخبگان در بررسی و حل مسائل و مشکلات استفاده کرده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: در خصوص مسائل و جرایم نباید بر اساس حدس و گمان صحبت کرد ، بلکه باید بر اساس داده های میدانی و موجود در جامعه مطالب ارائه شود تا خروجی کار موثر باشد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: اگر کارها و اقدامات بصورت میدانی و بر اساس علت شناسی باشد نتیجه بخش تر خواهد بود. حل معضلات جامعه و پیشگیری از وقوع جرم با بهره گیری از نظرات علمی ، عملی نخبگان بسیار گره گشا خواهد بود.

وی بر اقدامات کوتاه مدت و میان مدت برای حل معضلات اجتماعی در استان تاکید کرد و از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان خواست تا برای ریشه یابی معضلات از نظرات و پیشنهادات دانشگاهیان، نخبگان استفاده نمایند.

مهم ترین مولفه کنترل خشم، عدم مهارت در گفتگو هاست

حجت الاسلام والمسلمین محسن کرمی در این جلسه گفت : عدم تربیت اجتماعی افراد و عدم رعایت گفتگوها غالبا منجر به درگیری و بروز جرایم می شود که این مقوله موضوعی است که بایستی مورد توجه در حوزه پیشگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر بازیها در فضای مجازی توأم با ضرب و جرح و خشونت است افزود : پیامد بسیار بد این گونه بازیها بر روی افراد بویژه فرزندان دارد که خانواده ها بایستی نسبت به این موضوع نظارت کافی داشته باشند.

کرمی با بیان اینکه مهم ترین مولفه کنترل خشم ، عدم مهارت در گفتگو هاست اظهار داشت :نسخه مقطعی و زود بازده در این خصوص این است که مهارت گفتگو ها را در جامعه بویژه بین زوجین بالا ببریم که منشأ بیشتر مشکلات و اختلافات زوجین همین عدم رعایت مهارت گفتگوهاست.

دادستان زنجان بر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی مهارت گفتگو تصریح کرد و گفت : مخاطب این دوره برای افرادی که در ابتدای تشکیل خانواده هستند وهمچنین دانش آموزان دوره دبیرستان می باشد که بایستی در این دوره ها شرکت کنند که آثار این کار در ادامه زندگی زوجین و جوانانی که در آستانه تشکیل خانواده هستند بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آغاز طرح واکسیناسیون کارکنان مجتمع راشاکاسپین ایرانیان
خبر قبلی
استراتژی بازدارندگی موثر
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست