طرح غربالگری اضطراب ویژه کودکان ۵ تا ۶ سال در استان زنجان اجرا می‌شود

طرح غربالگری اضطراب ویژه کودکان ۵ تا ۶ سال در استان زنجان اجرا می‌شود

 

 

 

 

طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵-۶ سال با هدف کمک به والدین جهت توجه به نشانه های اضطرابی کودکان برای ۲ هزار و ۵۰۰ کودک در استان زنجان به اجرا در می آید
به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ، گل نسا آقامحمدی اظهار کرد: اضطراب یک احساس ناخوشایند ، مبهم ، دلواپسی ، هراس با منشا ناشناخته است که به فرد دست می دهد و در وی عدم اطمینان ، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژی ایجاد می نماید.
معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان افزود : بیشتر والدین دنیای کودکانشان را دنیایی پر از شور و نشاط و بدون نگرانی می دانند و چون خودشان از فرزندان مراقبت و نگهداری می نمایند درصدد تامین نیازهای آنها هستند و به همین دلیل توجهی به عوامل استرس زا ندارند.
این مقام مسئول با اشاره به عوارض و تاثیرات منفی وجود اضطراب در دوران کودکی گفت: اگر اضطراب در دوران کودکی نادیده گرفته شود می‌تواند در دوران بزرگسالی منجر به برخی بیماری‌های روحی و روانی شود که هدف از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان نیز شناسایی مشکلات گروه هدف در این حوزه و تلاش برای رفع آنها است تا از مشکلات بزرگسالی جلوگیری شود. وی خاطر نشان کرد : اختلال اضطراب کودکی ، پدیده ای گذرا نبوده و در صورت عدم توجه و درمان تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی ، اجتماعی و شغلی می شود و یا منجر به افسردگی ، سو مصرف مواد و مشکلات عدیده ای در ازدواج و روابط زناشویی خواهد شد.
آقا محمدی مکیدن انگشت، ناخن جویدن،انگشت در بینی کردن ، شب ادارای را از علائم اضطراب در دوران کودکی برشمرد و گفت : این مهم می تواند در بزرگسالی به شکل پرخاشگری ، بدزبانی ، اذیت کردن دیگران ، کابوس دیدن ، دروغ گفتن ، نداشتن اعتماد به دیگران و مشکل در تمرکز حافظه از خود نشان دهد.
وی گفت : عواملی چون بیماری یا مرگ یکی از اعضای خانواده ، جدایی پدر و مادر از یکدیگر ، ترس از تاریکی ، برنامه های تلویزیونی ، بازی های رایانه ای ، سرزنش ، انتقاد دائم و مقررات حاکم بر خانواده می تواند در ایجاد استرس و اضطراب کودکان نقش بسیار مهمی داشته باشد.
وی گفت : با تشخیص به موقع و طراحی مداخلات به هنگام می توان به کودکان آموخت که چگونه اضطراب خود را کنترل نموده و یک زندگی طبیعی و آرام داشته باشند.
گفتنی است : طرح غربالگری اضطراب ویژه کودکان ۵-۶ سال برای چهارمین بار متوالی در استان زنجان توسط مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی ، مراکز مشاوره و سلامت روان محلی تا پایان سالجاری به اجرا در می آید.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سینما بهمن زنجان میزبان تهمینه میلانی می‌شود
خبر قبلی
بیش از ۱۰هزار پرونده کمیسیون پزشکی در بهزیستی زنجان بررسی شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست