1. اخبار استان
  2. طرح ممیزی صادرات در استان زنجان انجام شد

کد خبر: 2549

طرح ممیزی صادرات در استان زنجان انجام شد

 

 

طرح ممیزی صادرات در استان زنجان انجام شد

سهم صنعت در صادرات استان ۴۹ درصد است

 

 

 

 

 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از انجام طرح ممیزی صادرات در استان زنجان خبر داد و گفت: مطابق با طرح ممیزی صادرات تمامی واحدهای تولیدی از حیث صادرات مورد ارزریابی و دسته بندی قرار گرفتند و گزارش این طرح به مسئولان مربوطه ارسال می‌شود.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، ناصر فغفوری در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید استان، به وضعیت تجارت خارجی و میزان صادرات استان اشاره و اظهار کرد: در ۶ ماهه سال جاری ارزش صادرات کالاهای صادر شده از گمرک زنجان رشد ۸۹ درصدی نسبت به سال گذشته دارد. صادرات گمرک زنجان در ۶ ماهه سال جاری به لحاظ مقدار نیز رشد بیش از ۳۰ درصدی داشته است. میزان صادرات کالا از مبداء تولید نیز میزان صادرات استان دارای رشد ۳۲ درصدی در مقدار و ۳۶ درصدی در ارزش بوده است.

وی از تحقق ۱۱۳ درصدی صادرات کالاهای استان در هدف گذاری ۶ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: سهم صادرات استان از کشور در بخش ارزش به ۱.۲۶ درصد و در بخش مقدار به ۳ دهم رسیده که سهم ارزش صادرات استان رشد قابل تو.جهی نسبت به گذشته داشته و تجربه جدیدی نسبت به سهم جمعیتی استان محقق شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ارزش کالاهای صادراتی استان را نسبت به کشور مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: ارزش کالاهای صادراتی استان یک هزار و ۳۶۰ دلار و کشور ۳۵۰ دلار بوده است و سهم صنعت در صادرات استان ۴۹ درصد و بالاتر از سایر بخش ها است.

وی با باین اینکه خش کشاورزی سهم ۷ درصدی در صادرات استان دارد، یادآور شد: صادرات مواد خام معدنی سهم ۱۵ درصدی در میزان صادرات استان داشته و سهم فرش دستباف نیز در سال جاری رشد مناسبی داشته است.

فغفوری از واردات ۱۶۷ میلیون دلاری از گمرک به استان طی ۶ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در بخش واردات رشد ۲۶ درصدی نسبت به ۶ ماهه سال گذشته تجربه شده که عمده کالاهای وارد شده به استان مواد خام واحدهای تولیدی و دستگاه و تجهیزات تولیدی است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کشف تابوت سفالی منقش به خط میخی فارسی باستان در طارم
خبر قبلی
اعتمادسازی بین مردم مهم‌ترین موضوع در حسینیه اعظم زنجان است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست