فراز و فرود مسیح‌اله معصومی/ از شهرداری تا بازداشت و استعفا…!

در ۲۸ شهریورماه سال ۱۳۹۶، پس از حدود یک ماه از آغاز به کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر، مسیح الله معصومی با ۶ رای از مجموع ۹ رای اعضای شورا، به عنوان شهردار زنجان انتخاب شد. 

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ روزی که شورای پنجم نام مسیح اله معصومی را به لیست شهردارن زنجان اضافه کرد، کسی وی را نمی‌شناخت اما حتی مخالفانی که به وی رای ندادند نیز از برنامه های خوب وی سخن گفتند.

شورای پنجم در پاسخ به این سوال که مسیح اله معصومی چگونه شهردار زنجان شد و چه شاخص هایی برای انتخاب وی وجود داشت، از جداولی رونمایی کردند که در آن شاخص های تعریفی آن ها وجود داشت.

وقتی معصومی در سال ۹۶ شهردار زنجان شد، کسی باور نمی کرد در سال ۹۸ خبر بازداشت و استعفای وی رسانه ای شود! اما نه تنها این اخبار همچون بمب رسانه ای منفجر شد بلکه ۴ نماینده پارلمان شهری نیز روانه بازداشت شدند!

حال افکار عمومی سوال می کند چه شد شهردار منتخب از فراز به فرود رسید و عاقبت بخیر نشد!؟ معصومی از روزهای نخست ورود به زنجان حاشیه ساز شد.

 

از مشاوران تا انتصابات…

از مشاورانی که به زنجان آورد و در سازمان های مختلف شهرداری بکارگیری کرد تا کنترل آن ها در دست خود باشد. تا انتصاباتی که مورد انتقاد قرار گرفت و بکارگیری همشهری سبزواری خودش در حوزه شهردار تا معاونت برنامه ریزی که بقای عمر مدیریتی همشهریش بعد رفتن شهردار به ماه نکشید!

معصومی از قم به زنجان آمد و ظاهرا معرفش سجاد خدایی عضو شورای شهر زنجان بود که قبل از نامزدی در انتخابات شورای شهر زنجان در تهران و قم حضور داشت. حضوری که ارتباطات خوبی برای وی ایجاد کرده بود.

زمان تصدی معصومی در شهرداری زنجان یکی از پرحاشیه ترین دوران در موضوع ورود نیرو به شهرداری بود. به گونه ای که این حواشی موجب ورود بازرسی و استانداری به این موضوع نیز شد.

این حواشی موجب شد معصومی در اظهاراتی بگوید که برای بقای خودم سلامت اخلاقی‌ام را زیر سوال نمی‌برم و تاکید کرد برون سپاری خدمات راهکار برون رفت از مشکلات است. با این حال ظاهرا برخی از اعضای پارلمان شهری در این خصوص همراه شهردار نشدند!

یکی از رخدادهای تلح مدیریت معصومی چیدمان حلقه نزدیک اعضای شورا در پست های مدیریتی بود که خواه و یا ناخواه باید انجام می شد. همین موضوع حواشی زیادی نیز ایجاد کرد تا اینکه در یکی از جلسات شورا مسیح اله معصومی گفت که اجازه دخالت هیچ فردی را در انتصابات شهرداری نداده‌ام.

 

به کسی باج نداده و نخواهم داد…!

شهردار زنجان در روزهای پایانی بهمن ماه ۹۶، به اظهارات جنجالی کاظم افشارچی در خصوص انتصابات در شهرداری زنجان واکنش نشان داد و گفت: اجازه دخالت هیچ فردی را در انتصابات شهرداری نداده‌ام و حکم مدیریتی افرادی که مدنظر دارم در نخستین فرصت ابلاغ می‌کنم.

مسیح اله معصومی از زمان ورودش به زنجان مخالفانی داشت و هر روز بحث رفتنش از زنجان مطرح بود! تا اینکه موضوع پیشنهاد معاونت عمرانی استانداری زنجان به وی رسانه ای شد. آبان ۹۷ نشست خبری شهردار زنجان در خصوص رفتنش از زنجان یکی از پرحاشیه ترین جلسات بود که وی در بخشی از سخنان خود گفت که به کسی باج نداده و نخواهد داد و قصد رفتن از زنجان را ندارد.

اما واقعیت این بود که استاندار زنجان وی را برای معاونت عمرانی در نظر داشت اما تا قبل از نهایی شدن انتصابش آن را رسانه ای نکرد تا وقتی  که اطمینان حاصل کند استعلام وی مثبت خواهد بود. اما ظاهرا در آن مقطع نیز استعلام شهردار مشکلاتی داشت که استاندار این موضوع را تکذیب کرد.

 

شما متهم به دریافت رشوه هستین…!

معصومی روی کاغذ عملکرد خوبی در شهرداری زنجان داشت. از اجرای محور پیاده راه تا بهره برداری تقاطع امام حسن مجتبی(ع) که تاثیرات روانی خوبی در بین شهروندان زنجانی گذاشت. اما مشخص نیست شهرداری که همواره با صدای بلند مدعی بود که کسی باج نمی دهد و… چطور در دام فساد افتاده است!؟

آنطور که شنیده شده موضوع وارده به معصومی دریافت رشوه است! اختلاس و رشوه دو اتهام وارده به شهردار و عضو شورا بوده(طبق اظهارنظر رئیس کل دادگستری) که طبق شنیده ها وقتی این دو بازداشت می شوند و وضعیت انتخاب شهردار در هاله ای از ابهام قرار می گیرد.

اعضای شورا در رویکرد عزل شهردار به وی نامه ای نوشته و می گویند که ظاهرا شما متهم به دریافت رشوه هستین و از اینرو قصد عزل شما را داریم. شهردار زنجان در پاسخ به نامه شورا، استعفای خود را ارائه می کند!

با تشریح جزئیات پرونده شهردار توسط قوه قضائیه می توان بررسی های دقیق‌تری در این خصوص داشت، اما مسیح اله معصومی دکترای معماری و شهرداری بود که می توانست آینده مدیریتی خوبی داشته باشد، اما ظاهرا با برخی طناب های پوسیده وقتی خیلی سریع در حال رشد بود، سریع سقوط کرد و آینده اجتماعیش نیز بدون رشد خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مدارس استان زنجان تعطیل شد
خبر قبلی
آقای تبریزیان! چرا کرونا را درمان نمی‌کنید؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

من به چشم خودم دیدم که معصومی شهردارچه مهمانی های مفصلی درکاروان سراسنگی به حساب شهرداری برگزارمیکرد.جای تعجب داره چرانهادی امنیتی بسیاردیربرای مقابله بامعصومی واردعمل شدن.تجربه به من نشون داده افراداختلاس گربعددیه مدت که اباازاسیاب بیفته دوباره برمیگردن به همون شهرتابه اختلاساشون ادامه بدن.من مرده شمازنده تاببینیدمجددامعصومی به این شهربرمیگرده یانه>

آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست