1. اجتماعی
  2. ضرورت آموزش فرهنگ گفت‌و‌گو به دانش آموزان

کد خبر: 2205

ضرورت آموزش فرهنگ گفت‌و‌گو به دانش آموزان

ضرورت آموزش فرهنگ گفت‌و‌گو به دانش آموزان

آب، برق و گاز هیچ مدرسه‌ای در استان نباید قطع شود

 

 

 

 

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه جامعه دچار مشکلات فرهنگی و اجتماعی زیادی است، گفت: فرهنگ گفت‌و‌گو به دانش آموزان آموزش داده شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ سید بیوک موسوی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان،در واکنش به قطع گاز یکی از مدارس استان به دلیل عدم پرداخت بدهی، اظهار کرد: نباید آب، برق و گاز هیچ مدرسه‌ مربوط به آموزش و پرورش و همچنین حوزه ورزش استان قطع شود و ضروری است مسئولان مربوطه تا پایان وقت اداری پنج شنبه ۳۰ شهریور، نسبت به وصل مجدد گاز مدرسه مربوطه اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه عدم قطع خدمات مدارس نباید زمینه استفاده ناصحیح برای مدیران مدارس و همچنین مسئولان آموزش و پرورش ایجاد کند، افزود: با توجه به اینکه پرداخت دیون به حق و قانونی باید توسط مسئولان مدارس پیگیری و پرداخت شود، اما قطع شدن این خدمات نیز مناسب نبوده و نباید انجام شود.

معاون سیاسی-امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه طرح برخی مشکلات و درخواست برای پیگیری آن به معنی مچ گیری مدیران اجرایی نیست، افزود: مجموعه آموزش و پرورش، نیازمند اهتمام همگانی برای رشد و توسعه بوده و تمامی دستگاه های استان در راستای حل مشکلات آموزش و پرورش مسئول هستند و همراهی و مساعدت تمامی مدیران در این زمینه مورد نیاز است.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین در استان تاکید کرد و یادآور شد: تاکیدات صورت گرفته در خصوص برطرف شدن برخی مشکلات، عمدتاً برای جلب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت خیرین برای حل مشکلات فعلی مدارس استان است.

موسوی بسیج همگانی برای کاهش مشکلات را مورد تاکید قرار داد و گفت: مشکلات و درخواست های موجود در فضاهای آموزشی استان را باید علنی و با صدای بلند ارائه کرد تا از تمامی ظرفیت های موجود همچون خیرین برای حل این مشکلات بتوان بهره برد که البته در این راستا، واحدهای بزرگ صنعتی-معدنی استان نیز می‌توانند نقش داشته باشند.

معاون سیاسی-امنیتی استانداری زنجان به موفقیت مجموعه هایی همچون مهرانه در زنجان اشاره کرد و یادآور شد: این مجموعه ها با پایه گذاری درست و جلب اعتماد عمومی در سطح ملی، ظهور و بروز دارند که باید مدیران و مجموعه های مختلف، این قبیل مجموعه ها را به عنوان الگوی خود در زمینه ها مختلف قرار دهند.

وی با بیان اینکه نباید برای رفع مشکلات منتظر وصول اعتبارات دولتی بود، خاطر نشان کرد: مدیران دولتی باید با روش های مختلف نه تنها پروژه های نیمه تمام عمرانی خود را به منظور تکمیل به بخش های دیگر واگذار کنند، بلکه برای رفع دیگر مشکلات نیز از ظرفیت های مردمی استفاده کرده و اعتماد سازی لازم را انجام دهند.

موسوی همچنین وجود مدارس فاقد سرویس بهداشتی در استان را قابل قبول ندانست و تاکید کرد: دستگاه های دولتی باید برای انجام مسئولیت های خود، اقدامات عملی و اجرایی انجام دهند و با هرگونه سستی در این راستا برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه معضلات فرهنگی-اجتماعی زیادی در جامعه وجود دارد، یادآور شد: در این زمینه بخش عمده ای از مشکلات مربوط به نظام آموزش و پرورش است؛ به گونه ای که هنوز فرهنگ گفتگو به دانش آموزان، آموزش داده نشده و به عبارت دیگر تفاوت بین گفتگو با مجادله تببین نشده است.

گفتنی است در این جلسه موسوی از مسئولان اداره کل نوسازی مدارس استان خواست تا هفته آینده نسبت به ارائه اطلاعات دقیق در خصوص وضعیت برخی مدارس فاقد سرویس بهداشتی استان و همچنین وضعیت اقدامات انجام شده در این زمینه گزارشی ارائه کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کمبود ۲۵ هزار کلاس درس در سایت‌های مسکن مهر کشور
خبر قبلی
رشد ۵.۸ درصدی برای اقتصاد استان زنجان پیش‌بینی شده است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست