1. اخبار استان
  2. فرونشت ۴ سانتی‌متری سالانه در خرم دره

کد خبر: 9544

فرونشت ۴ سانتی‌متری سالانه در خرم دره

در حال حاضر از ۱۴۰ ایستگاه فعال ژئودینامیک در کشور وجود دارد که تعداد ۵ ایستگاه متعلق به استان زنجان است.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم این سازمان برآورد و انجام اقدامات کارشناسی در خصوص فرونشست زمین است، گفت: مطابق با برآوردهای صورت گرفته در ایستگاه مستقر در شهرستان خرم دره محاسبه شده که سالانه چهار سانتیمتر فرونشست در حوزه نصب ایستگاه برآورد شده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مسعود شفیعی در نشست خبری با خبرنگاران زنجان با تأکید بر اینکه در حال حاضر از ۱۴۰ ایستگاه فعال ژئودینامیک در کشور وجود دارد که تعداد ۵ ایستگاه متعلق به استان زنجان است، اظهار کرد: فعالیت این ایستگاه‌ها و داده‌هایی که از آن‌ها استخراج شده، حاکی از آن است که در طول ۱۳ سال متوالی، شاهد فرونشست ۵۰ سانتی‌متری زمین در منطقه خرم‌دره بوده‌ایم که در همین راستا گزارش‌ها لازم به دستگاه‌ها ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع فرونشست به عنوان یکی از مسائل و دغدغه‌های مهم کشور است، افزود: سازمان نقشه‌برداری و سازمان مدیریت بحران همکاری‌ نزدیکی در این خصوص آغاز کرده اند. سازمان نقشه برداری در خصوص مدیریت بحران با ارائه داده و اطلاعات مورد نیاز همکاری لازم را انجام می دهد.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر بین ۱۳۷ تا ۱۴۰ ایستگاه ژئودینامیک در کشور فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: متولی تمامی فعالیت‌هایی که در حوزه نقشه‌برداری انجام می‌شود، بر عهده سازمان نقشه‌برداری بوده و این سازمان علاوه بر این، عهده‌دار بررسی تغییرات هندسی زمین نیز است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مردم از سلامت دودکش و اتصالات بخاری اطمینان حاصل کنند
خبر قبلی
نگرانی مردم زنجان از افزایش قیمت سرسام آور مسکن و زمین
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست