1. اجتماعی
  2. قول تجهیز سالن پلاتوی تئاتر زنجان را می‌دهیم

کد خبر: 907

قول تجهیز سالن پلاتوی تئاتر زنجان را می‌دهیم

قول تجهیز سالن پلاتوی تئاتر زنجان را می‌دهیم

 

 

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول تجهیز سالن پلاتوی تئاتر زنجان را می‌دهد به شرط اینکه کلید این سالن به صورت تخصصی در اختیار انجمن نمایش استان قرار بگیرد.

این سخنی بود که مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن ٨۴ سالگی تئاتر استان زنجان اعلام کرده و ادامه داد: استان زنجان با داشتن ٨۴ سال قدمت در تئاتر، شایستگی داشتن سالن تئاتر را دارد و قرار است به زودی این سالن افتتاح شود.

وی تئاتر را یک اتفاق مستمر دانسته و ادامه داد: چراغ این سالن همواره باید روشن بماند و مخاطب بداند که در این شهر سالنی هست که هنرمندان تئاتر در آن حضور دارند و هر لحظه که اراده کنند می‌توانند به تماشای تئاتر بنشینند.

شفیعی گفت: ضرورت دارد که تئاتر به صورت مستمر و مداوم چه از سوی هنرمندان زنجان و چه هنرمندان سایر شهرها در این استان اجرا شود.

وی از پیشنهاد برگزاری جشنواره ملی یا منطقه‌ای پانتومیم در زنجان خبر داده و اظهار داشت: ما از این پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان استقبال می‌کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سه گام برداشته شده در راستای حمایت از فعالان حوزه هنرهای نمایشی، تاکید کرد: گام اول ایجاد انجمن‌های نمایش از میان هنرمندان بود که اتفاق افتاد، گام دوم حمایت مالی از هنرهای نمایشی است که امیدواریم از سال ٩۶ ارقام آن افزایش یابد و گام سوم که حلقه حمایت را تکمیل می‌کند، ایجاد پلاتوی تخصصی و سالن‌های نمایش است که اینک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان در تکمیل این حلقه پیشقدم شده است.

وی از اختصاص یک روز در تقویم کشور با عنوان “روز ملی تئاتر”، به عنوان اتفاقی ارزشمند یاد کرده و افزود: همزمان با روز جهانی تئاتر در ٧ فروردین، می‌توان روز ملی را نیز جشن گرفت و تاکید ما بر بزرگداشت روز ملی تئاتر است.

شفیعی، هنرمندان را جمعیت مرجع اجتماعی معرفی کرده و گفت: در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه سیاست رخ داده و سیاستمداران بسیاری در سالن‌های تئاتر حضور پیدا کرده‌اند و از این طریق با مسائل اجتماعی آشنا شده‌اند، به خاطر همین رسالت هنرمندان ایجاب می‌کند حتما افراد پیرامون خود را برای حضور در پای صندوق‌های رای تشویق کنید.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بودجه بسته‌های‌حمایتی ماه‌رمضان در حساب‌یارانه مردم شارژ شود
خبر قبلی
شورای شهر زنجان و داعیه‌داران توسعه!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست