مانور عملیاتی مشترک تشدید نظارت های بهداشتی در زنجان آغاز شد

مانورمشترک بسیج سلامت نوروزی باحضورسازمان‌ها ونهادهای عضو ستاد بسیج سلامت نوروزی، به منظور تشدید نظارتهای بهداشتی صبح دوشنبه بیستم اسفند به مدت یکماه،  همزمان باسراسر کشورآغاز شد.

 

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مانور مشترک عملیاتی بسیج سلامت نوروزی با هدف تشدید بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، بهداشت و ایمنی مواد غذایی، کنترل بیماریهای منتقله از آب و مواد غذایی، نظارت برجمع آوری و دفع پسماندها، نظارت برسیستم آب شرب در مناطق شهری و روستائی از ۲۰ اسفندماه لغایت ۲۰ فروردین‌ماه در محل آزمایشگاه رفرانس آب و مواد غذایی واقع در مرکز تامین و توزیع واکسن و مواد بیولوژیک شمالغرب کشور برگزار شد.
پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروزی و آغاز مسافرتهای نوروزی؛ از تلاش شبانه روزی همکاران حوزه بهداشت و درمان دانشگاه در این ایام  قدردانی نمودو گفت : بار سنگینی بر دوش بهداشت محیط و ار گانهای دیگر است قطعا وظیفه مقدسی است که کمک می کند مردم از لحظه لحظه عید لذت ببرند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان ازجمله دستگاههای استان است که هرساله درگیراین موضوع است و وضعیت هر سال نیزنشان دهنده بهبودشاخص هاست؛ اظهار امیدواری نمود امسال نیز مانند سالهای گذشته باهمکاری و هم افزایی همه ارگانهاو نهادهای دخیل این موفقیت استمرار پیدا کند .
صائینی، معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکزبهداشت استان نیزدرسخنانی فعالیت حوزه بهداشت محیط را در حفظ سلامت مردم بسیارگسترده و در عین حال مهم دانست و افزود : اگر یکی از این فعالیتهادچار نقصان شود هیچ مرکز درمانی قابلیت پوشش عوارض آن را ندارد .
وی همچنین نظارت دقیق بر اماکن حساس از جمله مراکز بین راهی، هتل‌ها، رستوران‌ها و تأسیسات آب و فاضلاب ،دست فروشها توصیه نمودوبا تاکید برتبلیغ و عرضه مواد دخانی در سفره خانه ها و اماکن ،آن را جزو موارد بسیار جدی دانست که نباید فراموش شود .
وی در ادامه افزود: نظارت و بازرسی از ساعت ۸ صبح لغایت ۸ شب در تمامی ایام خصوصاً روزهای تعطیل به تعداد ۱۰ اکیپ دو نفره با اولویت نظارت برمراکز و اماکن حساس انجام خواهد شد.
در پایان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان به پاس قدردانی از زحمات اعضاء ستاد بسیج سلامت نوروزی، همکاران بهداشت محیط، با اهداء شاخه گل و لوح از آنان تقدیر نمود

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تعویض بیش از ۶ هزار کنتور خراب در شهرهای استان زنجان
خبر قبلی
تعویض ۲ هزار و ۸۰۹ فقره کنتور معیوب مشترکین روستایی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست