1. اجتماعی
  2. مبارزه پیوسته با مواد مخدر، نیازمند نوآوری است

کد خبر: 10195

مبارزه پیوسته با مواد مخدر، نیازمند نوآوری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه مبارزه پیوسته با مواد مخدر، نیازمند نوآوری است، گفت: از تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و مردمی انتظار می‌رود با توجه به تجارب به دست آمده در کنار فعالیت‌ها و تلاش‌ها برای مبارزه با مواد مخدر، مدل جدید پیشنهادی جهت موفقیت‌های بیشتر در این زمینه ارائه دهند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی ظهر دوشنبه در نخستین نشست مشترک سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: در صورت ارائه برنامه هدفمند می‌توانیم این پیشنهاد را در ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر کشور، طرح کرده و به صورت سراسری اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته، حوزه‌های مختلف انقلاب در امر مقابله، تلاش کرده‌اند، خاطرنشان کرد: به برکت نگاه عالمانه، ایران به تنهایی ۷۶ درصد تریاک، ۶۸ درصد مرفین و ۱۷ درصد کشفیات هروئین دنیا را دارد.
مرادی نافچی ادامه داد: در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر در هزاران کیلومتر از مرزهای شرقی و غربی کشور، علاوه بر تامین، تجهیز و تدارکات برای نیروی انسانی هزینه می‌شود.
معاون استاندار زنجان با بیان اینکه رویکرد دولت، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است، گفت: هر مجموعه، فرد، موسسه و سازمانی، مسئول بوده و باید برای آگاهی‌بخشی در این حوزه تلاش کند.
این مسئول، پیشگیری، مقابله و درمان را از وظایف ذاتی دستگاه‌ها جهت کمک به سلامت جامعه خواند و اظهار داشت: مخاطب ما عام بوده و باید تلاش کنیم تا مخاطب‌شناسی و آگاهی‌بخشی از مهد کودک تا دوران دانشگاه برای جامعه هدف صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه مخاطب‌شناسی و آگاهی‌بخشی، ۲ هدف دارد، خاطرنشان کرد: اول اینکه خود فرد، آگاه شده و درگیر اعتیاد نمی‌شود و دوم اینکه آموخته خود را به دیگران نیز بیاموزد و اگر این ۲ هدف محقق شود یعنی به وظیفه خود عمل کرده‌ایم.
مرادی نافچی تصریح کرد: آگاهی‌بخشی در آینده جامعه و توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور، مهم بوده و برای آن باید تلاش کنیم تا جامعه اعتیاد را از حضیض ذلت به اوج لذت برسانیم.
وی گفت: زنجان، یکی از سالم‌ترین استان‌ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر است اما تا فاصله مطلوب فاصله داریم و باید تلاش کنیم.
معاون استاندار زنجان اظهار داشت: در این راستا بنا داریم امسال زنجان به عنوان استان پایلوت در حوزه پیشگیری از مواد مخدر و طلاق باشد زیرا اعتیاد به مواد مخدر، یکی از موثرترین عوامل طلاق بوده و طلاق نیز یکی از عواملی است که می‌تواند فرزندان طلاق و اعضای خانواده را در معرض اعتیاد قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: مواد مخدر به عنوان یک بلای خانمان‌سوز نه تنها فرد که بلکه کانون گرم خانواده، محیط اجتماعی زندگی، سرمایه انسانی و آینده جامعه را مورد هدف قرار داده و اگر امروز نوجوانان و جوانان به این معضل مبتلا شوند یعنی آینده جامعه دچار آسیب شده است.
مرادی نافچی ادامه داد: باید تمام سازمان‌ها، دستگاه‌ها، مجموعه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد اندیشه‌ای کرده و اعتباراتی را گسیل دارند تا سرمایه‌های اجتماعی و انسانی را در مقابل این خطر حفظ کنیم.
وی تاکید کرد: کاخ موسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد باید شیشه‌ای باشد تا اعتماد مردم به فعالیت‌های اجتماعی تقویت شود که در این صورت موفقیت‌ها افزون می‌شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پوشش ۵۰۰ هزار نفری برنامه پیشگیری از اعتیاد اجتماع محور در زنجان
خبر قبلی
استاد علی هشترودی چهره علمی و ادبی زنجان در گذشت
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست