مجمع نمایندگان در ایستگاه تقابل با اتاق بارزرگانی زنجان

اتاق بازرگانی زنجان سر خط حاشیه…!

مجمع نمایندگان در ایستگاه تقابل با اتاق بارزرگانی زنجان

 

 

 

۱۵ تیرماه ۹۵ روزی بود که برخی از اعضای مطرح مجلس شورای اسلامی که عضو کمیسیون صادرات مجلس هستند، مقرر بود در زنجان حضور پیدا کرده و دیداری با استاندار و فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان زنجان داشته باشند.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، هر چند قبل از دیدار استاندار زنجان با این نمایندگان اعلام شد که جلسه لغو شده اما مسئولان اتاق بازرگانی به خبرنگاران و اعضایی که مقرر بود در جلسه حضور یابند اعلام کردند که این جلسه به قوت خود باقی بوده و برگزار می‌شود!

 

بعد از حضور خبرنگاران در جلسه مشخص شد حضور اعضای فراکسیون صادرات مجلس در اتاق بازرگانی زنجان لغو شده و دلیل آن به اذعان رئیس اتاق زنجان مجمع نمایندگان استان زنجان بوده است!

به وضوح مشخص بود رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی این جلسه لغو شده را با حضور خبرنگاران برگزار کردند تا از ظرفیت رسانه ای آن ها برای زیرسوال بردن این اقدام نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی بهره لازم را ببرند.

آنچه که طی ماه های اخیر از برگزاری جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و مجموع جلسات و همایش هایی که با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان برگزار می شود به وضوح مشخص است اینکه اعضای هیئت رئیسه اتاق از رویکرد نمایندگان استان رضایت لازم را ندارند و نزدیکی لازم بین آن ها دیده نمی‌شود!

اما این جلسه ایستگاه تقابل ملموس بین اتاق و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بود که محور آن نیز سخنان عجیب محمد عزیزی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی بوده که به ادعای غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در تماس تلفنی با صراحت عنوان کرده ” اتاق بازرگانی غلط می‌کند!!” که این سطح از سخنان نشان امیدوارکننده‌ای از فعالیت اتاق و نزدیکی آن با نمایندگان مجلس را نشان نمی‌دهد!

غلامحسین جمیلی در جلسه لغو شده امروز دل پری از نمایندگان مجلس داشت و حضور آن ها در بین بخش خصوصی را بارها زیرسوال برد و کنایه های زیادی را نثار نمایندگان کرد.

در خصوص وضعیت موجود طرح چند موضوع ضروری به نظر می رسد. نخست اینکه چرا اتاق بازرگانی استان زنجان بدون هماهنگی با مجمع نمایندگان باید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را دعوت کرده و عملا دهن کجی به نقش و اهمیت مجمع نمانیدگان استان بکند؟

اینکه حواشی و بحث هایی بین اتاق و نمایندگان مجلس بوده شکی نیست اما چرا باید محمد عزیزی خطاب به مسئولان اتاق عنوان کرد که اتاق بازرگانی غلط می‌کند! به نظر می رسد این دوره مجلس شورای اسلامی در استان یک نماینده پرحاشیه به نام محمد عزیزی خواهد داشت!

نکته مهم دیگر اینکه چرا نمایندگان استان در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی حضور پیدا نمی کنند؟ آیا نمایندگان به نقش بخش خصوصی بی تفاوت هستند و یا اتاق بازرگانی رویکردی دارد که موجب دلسردی نمایندگان شده است؟

روزهای آتی پرده های پنهان بیشتری از واضعیت ها را برای مردم زنجان نشان خواهد داد…

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
المان مهندس زنجان، پیام و کانسپتی برای ارائه ندارد!
خبر قبلی
رشد ۸۰ درصد صادرات گمرک زنجان طی سه ماهه سال جاری
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست