1. اخبار ویژه
  2. مهندسان زنجانی الگوی کشور برای احیای معماری باشند

کد خبر: 340

مهندسان زنجانی الگوی کشور برای احیای معماری باشند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

مهندسان زنجانی الگوی کشور برای احیای معماری باشند

 

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان گفت: مهندسان زنجانی الگوی کشور برای احیای معماری باشند.

به گزارش همدلی زنجان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در همایش استانی تاریخ معماری و شهرسازی ایران اظهار داشت: امروز مهم ترین رسالت برای بازیابی و احیای هویت معماری کشور برعهده مهندسان و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است.

وی با بیان اینکه مهندسان زنجانی به عنوان الگو برای بازیابی هویت معماری به موضوع ورود کنند، افزود: باید برای احیای معماری زنجان خود مهندسان و به ویژه مهندسان جوان پیش قدم شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان حرکت میراث فرهنگی در کشور را بسیار کند عنوان کرد و اظهار داشت: امروز سازمان میراث فرهنگی و سازمان نظام مهندسی ساختمان نقش مهم و اثرگذاری در بهبود وضعیت معماری کشور دارند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد اثرگذاری و نقش سازمان نظام مهندسی و مهندسان در بهبود شرایط معماری و شهرسازی کشور بسیار زیاد است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه آژیر خطر در هویت معماری و شهرسازی کشور به صدا در آمده است، افزود: زنجان به بازیابی هویت معماری شهر ورود کند و به سایر شهرها در راستای احیای هویت معماری خط بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد: مهندسان جوان با ایجاد حساسیت و اقدامات عملی صدای خود را به گوش سیاست گذاران و تصمیم گیران در این حوزه برسانند.

وی با بیان اینکه حفظ معماری یعنی حفظ فرهنگ بومی، خاطرنشان کرد: معماری امروز کشور با معماری ۱۰۰ سال گذشته هیچ ارتباطی ندارد.

آیت الله خاتمی یکی از اقدامات مناسب سازمان میراث فرهنگی در شهر زنجان را احیای مساجد عنوان کرد و گفت: در سال های گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای احیای فیزیکی مساجد صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان فعالیت ساختمان های ۲۰۰ ساله در اروپای شرقی را یادآور شد و تاکید کرد: سرمایه های ملی کشور باید عمر مفید بالایی داشته باشند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نرگس‌ آبیار فیلمی با موضوع زیارت امام رضا(ع) می‌‌سازد
خبر قبلی
پروژه سبزه میدان، پروژه ای کاملا اقتصادی است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست