1. اجتماعی
  2. مرجع تصمیم‌گیری تخلفات ساختمانی کمیسیون ماده ۱۰۰ است

کد خبر: 1586

مرجع تصمیم‌گیری تخلفات ساختمانی کمیسیون ماده ۱۰۰ است

شهردار

 

مرجع تصمیم گیری تخلفات ساختمانی کمیسیون ماده ۱۰۰ است

 

 

شهردار زنجان با اشاره به تخلفات ساختمانی و مرجع رسیدگی به آن، گفت: مرجع تصمیم گیری تخلفات ساختمانی کمیسیون ماده ۱۰۰ است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، حبیب ملائی یگانه در پاسخ به پیگیری یکی از کاربران در خصوص تخلفات ساختمان پلاک مجاور و مشکلاتی که بروز کرده است، اظهار کرد: اگر حق و حقوق مالکی در هر نقطه از شهر تضییع شود، برخورد لازم صورت می گیرد و اگر برای همسایه مزاحمتی ایجاد شود این موضوع توسط کمیسوین ماده ۱۰۰ بررسی و رای صادر می شود رای کمیسیون می تواند قلع نیز باشد.

وی با بیان اینکه این کمیسیون از حق شخصی افراد کوتاه نمی آید، افزود: اگر تخلف محرض باشد کمیسیون ماده ۱۰۰ رای تخریب می دهد که این کمیسیون دارای اعضای مختلف از مراجع خارج از شهرداری نیز می شود.

این مقام مسئول از بروز تخلفات مختلف در ساخت و ساز شهری زنجان گفت و تاکید کرد: در سطح شهر غالب ساختمان ها ضوابط پروانه را رعایت نمی کنند و این موضوع نیازمند آسیب شناسی است. باید مشخص شود مشکل فرهنگی وجود دارد و یا مشکل در ضوابط است.

وی از در خصوص تخلف پلاک مذکور نیز، گفت: مسئولیت پیگیری این موضوع بر عهده شهردار منطقه بوده که هیچ دستوری بر کار غیرعادی داده نشده است. قطعا پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ رفته و اگر شکایتی مستند باشد این کمیسیون بررسی و اعلام رای می کند. ۹۹ درصد موارد قلع بنا می خورد که مالک خود بلاتکلیف می‌ماند.

یگانه با بیان اینکه اعتراض این پلاک به دلیل تخلفاتی که خود این پلاک انجام داده جای تامل دارد، یادآور شد: دو نوع تخلف در ساختمان ها وجود دارد که اگر تخلفی موجب برو مشکلی برای پلاک مجاور شود، اخطارهای لازم داده می شود.

شهردار زنجان سایه اندازی و پیشروی را جزو موارد ایجاد مزاحمت برای پلاک مجاور برشمرد و تاکید کرد: ایجاد بالکن تخلف ساختمانی بوده اما مزاحمتی برای پلاک مجاور ندارد. یک پلاک معترض است که این پلاک نیز از کارمندان خود شهرداری است.

وی با بیان اینکه شائبه هایی ممکن است در پیگیری پلاک معترض وجود داشته باشد، افزود: اگر تخلف متعارف باشد به ماده ۱۰۰ ارسال می شود و مرجع تصمیم‌گیری کمیسیون ماده ۱۰۰ است. استفاده ابزاری به کسی در این خصوص داده نمی‌شود.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان زنجان انتخاب شدند
خبر قبلی
المان مقبره استاد حسین منزوی طراحی شده است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست