1. اخبار استان
  2. مردم از سلامت دودکش و اتصالات بخاری اطمینان حاصل کنند

کد خبر: 9549

مردم از سلامت دودکش و اتصالات بخاری اطمینان حاصل کنند

اطمینان از مکش مناسب دودکش و بازبودن آن قبل از نصب وسیله گازسوز، سعی در نصب لوله بخاری به صورت مستقیم، توجه به بالابودن انتهای دودکش از سطح پشت بام به اندازه  ۹۰ سانتی متر و  عدم وجود موانع در اطراف آن، استفاده از کلاهک های به شکل H، حصول اطمینان از محل اتصال و محکم بودن دودکش وسایل گازسوز با بازرسی مداوم

رئیس روابط عمومی این شرکت گفت: با توجه به کاهش دما و سردی هوا در استان زنجان، شهروندان در استفاده صحیح از وسایل گاز سوز مانند بخاری؛ دقت و به نصب صحیح، کنترل دودکش و رعایت اصول اولیه؛ توجه کافی داشته باشند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ نادر رابطی توجه مردم را به استفاده از وسایل گاز سوز استاندارد با تعیین بهره وری در بر چسب انرژی نصب شده بر روی این وسایل جلب و بر لزوم اطمینان از کارکرد صحیح لوله و اتصالات گاز شهری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شهروندان قبل از نصب بخاری با رعایت نکاتی ساده می توانند از بروز حوادث جلوگیری کنند؛ ابراز داشت: آویختن وزنه ای نسبتاً سنگین به داخل دودکش و هدایت آن از دهانه خروجی دودکش به طبقات پایینی یکی، از راه های پیشنهادی برای کسب اطمینان از باز بودن مسیر لوله است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان یکی دیگر از روش های صحیح برای کسب اطمینان از نصب وسیله گاز سوز را لمس دودکش وسیله گاز سوز اعلام کرد و افزود: به منظور کسب اطمینان از کارکرد صحیح وسیله گاز سوز، لوله بخاری خود را لمس کنید و در صورتی که گرمای آنرا احساس نکردید، فوراً بخاری را خاموش و اشکال را برطرف کنید چرا که دودکش سرد زنگ خطری است که نشان می دهد گازهای سمیِ وسیله گاز سوز در خانه شما در حال انتشار است. 

رابطی توجه شهروندان را به عدم استفاده از یک دودکش برای دو وسیله گازسوز آبگرمکن و هود جلب گرد و گفت: خودداری از بکاربردن زانوهای متعدد و حرارت گیر، عدم استفاده از بخاری گازی بدون دودکش در فضای بسته و منازل و جلوگیری از بکار بردن لوله های فنری آلومینیومی در وسایل گازسوز بخصوص بخاری از دیگر توصیه های ایمنی است که شهروندان باید به آن توجه کنند.

وی ابراز داشت: اطمینان از مکش مناسب دودکش و بازبودن آن قبل از نصب وسیله گازسوز، سعی در نصب لوله بخاری به صورت مستقیم، توجه به بالابودن انتهای دودکش از سطح پشت بام به اندازه  ۹۰ سانتی متر و  عدم وجود موانع در اطراف آن، استفاده از کلاهک های به شکل H، حصول اطمینان از محل اتصال و محکم بودن دودکش وسایل گازسوز با بازرسی مداوم، استفاده از سایز لوله دودکش ۱۵ سانتی متر برای آبگرمکن و خودداری از درزبندی کامل محلی که وسیله گازسوز در آن نصب است؛ از دیگر موارد مهمی است که شهروندان باید به آن توجه جدی داشته باشند.

رابطی همچنین با تاکید بر استفاده از کلاهک های H در انتهای مسیر خروج لوله در پشت بام ها؛  یادآور شد: این کلاهک ها علاوه بر این که مانع از بازگشت گازهای آلاینده به وسیله‌ی جریان هوای تولید شده به وسیله‌ی باد می‌شود، امکان انسداد لوله به دلایلی مانند لانه سازی پرندگان را نیز از بین می‌برد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان ایجاد دریچه مناسب برای محیط‌های کوچک را نیز برای کاهش خطر گاز گرفتگی ضروری عنوان کرد و گفت: کم شدن اکسیژن محیط هم عامل مهم دیگری برای بروز خفگی است که برای جلوگیری از آن حتماً باید راهی برای تبادل هوا و ارتباط با محیط باز در نظر گرفت.

رابطی با ذکر این نکته که آموزش نکات ایمنی یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از صدمات احتمالی در حوادث است تصریح کرد: مردم عزیز همچون همیشه به نکات ایمنی که در ظاهر ساده اما در واقع مهم و حیاتی است، توجه کنند تا در سایه آگاهی از مصرف ایمن گاز طبیعی و بکارگیری صحیح آن؛ فصل سرمای دلچسبی را در کنار کانون گرم خانواده سپری کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی به ۵۰۰ مددجوی بهزیستی زنجان
خبر قبلی
فرونشت ۴ سانتی‌متری سالانه در خرم دره
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست