1. اجتماعی
  2. مرمت و احیای تک خانه‌های تاریخی، دغدغه امروز میراث فرهنگی

کد خبر: 3586

مرمت و احیای تک خانه‌های تاریخی، دغدغه امروز میراث فرهنگی

مرمت و احیای تک خانه‌های تاریخی، دغدغه امروز میراث فرهنگی

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: یکی از دغدغه های امروز ما در حوزه میراث فرهنگی، مرمت و احیای تک خانه های تاریخی در شهر است .

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، یحیی رحمتی در دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با بیان این مطلب، اظهار کرد: هم اکنون ۶ خانه تاریخی در شهر شناسایی شده که احیای آن‌ها در اولویت‌های ما قرار گرفته، از جمله خانه معینی‌ها، مسعودی‌ها، خدیوی، حکیمیان، ضیایی‌ها و شیخ الاسلام را می توان نام برد.

وی افزود: هم اکنون اقداماتی در این راستا صورت گرفته که خانه حکیمیان مراحل مرمت و احیای خود را می‌گذراند. خانه معینی‌ها و مسعودی‌ها نیز توسط مالک در حال مرمت و احیا است و خانه خدیوی نیز تحویل میراث شده است.

رحمتی هدف از ایجاد موزه در خانه حکیمیان را توزیع مکانی گردشگر در شهر دانست و ادامه داد: ما تا گردشگر را در سطح شهر به لحاظ مکانی توزیع نکنیم ماندگاری گردشگری و انتفاع جوامع محلی آنچه مورد نظر ماست خاصل نمی شود و ایجاد موزه به این امر کمک می کند.

وی با اشاره به طرح سطح بندی جاذبه های استان، بیان کرد: ما ۷۱۱ اثر ملی در استان داریم که بعد از طرح سطح بندی جاذبه های جاذبه های استان نسبت به میزان حضور گردشگران خارجی و داخلی ،به این نتیجه رسیدیم، ۹۸ جاذبه در استان مورد توجه گردشگران قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، افزود: ما ۵ جاذبه بین المللی در سطح استان داریم که مورد توجه گردشگران خارجی است و بقیه این جاذبه ها در سطح ملی، منطقه ای و محلی مورد توجه گردشگران قرار دارد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
استقبال مردم از فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فجر در زنجان
خبر قبلی
دهیاران باید برنامه ریزان اصلی در روستاها باشند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست