1. اخبار استان
  2. مرمت پل تاریخی روستای قروه آغاز شد

کد خبر: 2835

مرمت پل تاریخی روستای قروه آغاز شد

مرمت پل تاریخی روستای قروه آغاز شد

مسئول اداره  میراث فرهنگی شهرستان ابهر گفت: مرمت تنها پل تاریخی باقی مانده بر روی ابهر رود شهرستان ابهر واقع در روستای قروه آغاز گردید.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، عباس شمشیری صبح امروز پنجم آذرماه در زنجان اظهار کرد: پل تاریخی قروه تنها پل تاریخی به یادگار  مانده بر روی ابهر رود است که با همت شورای اسلامی و دهیاری روستای قروه از محل اعتبار دهیاری و با نظارت  اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر،ساماندهی ، حفاظت و مرمت می شود.

او در خصوص قدمت پل تاریخی قروه عنوان کرد: قدمت کهن روستا و همچنین وجود مسجدجامع تاریخی با قدمت ۱۰۲۶سال درقسمت جنوبی روستا ، بنای اولیه پل می توان گفت از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است که  در بررسی ها ی اولیه مشخص شده در طی دوران های گذشته ساختمان پل با افزایش جمعیت روستا وتردد بیشتر، پهن تر و همچنین مرمت شده است.

شمشیری با اشاره به اینکه طول این پل ۳۱ متر و عرض آن شش متر و ۲۰ سانتی متر می باشد، افزود: تعیین قدمت دقیق پل تاریخی روستای قروه نیاز به پژوهش های باستان شناسی دقیق تری دارد.

 او ادامه داد: این پل تاریخی در قسمت جنوبی روستا که دارای بافت سنتی و قدیمی است  بر روی ابهر رود ساخته شده و قسمت جنوبی روستا را به قسمت شمالی آن وصل می کند.

شمشیری در خصوص مصالح بکار رفته در این پل تاریخی بیان کرد:  این پل تاریخی سه چشمه دارد و مصالح استفاده شده در آن،  آجر و سنگ بوده که  در سال ۱۳۳۹ جهت استحکام بخشی وجلوگیری از تخریب پل آجری، یک پوسته سنگی را به آن اضافه کرده اند.

او افزود:  بدنه اصلی ساختمان پل از آجر بوده و در دوره های مختلف با توجه به میزان تردد از پل آنرا عریض‌تر کرده‌اند .

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نمره رد به کیفیت ساخت‌و‌ساز در دانشگاه علوم پزشکی زنجان!
خبر قبلی
نظر رهبر انقلاب درباره عقد موقت در فضای مجازی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست