مرگ‌ومیر مادران در روستاهای استان زنجان به صفر رسیده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه شاخص های سلامت در زنجان توسعه یافته است، گفت: خوشبختانه مرگ‌ومیر مادران در روستاهای استان زنجان به صفر رسیده است.

به گزارش“همدلی‌زنجان”؛ به نقل از مهر، پرویز قزلباش به پیشرفت حوزه بهداشت و درمان استان زنجان طی چهل سال گذشته اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب تنها دو بیمارستان شفیعیه و شهناز وجود داشت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان زنجان نسبت به سال ۵۷ رشد داشته است و در بحث پزشک هم تنها ۸۰ پزشک در مراکز درمانی استان مشغول به ارائه خدمات درمانی بودند ولی در حال حاضر به ۸۵۰ پزشک درتخصص‌های مختلف رسیده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: سرمایه‌گذاری در بخش درمان و بهداشت استان زنجان نسبت به قبل از انقلاب رشد قابل‌توجهی داشته است.

قزلباش تأکید کرد: قبل از انقلاب در استان زنجان از هر هزار تولد ۱۱۰ نوزاد فوت می‌کرد ولی در حال حاضر از هر هزار تولد تنها ۷ نوزاد فوت می‌کند.

وی افزود: بعد از انقلاب شاخص‌های  پزشکی  در استان زنجان ارتقاءیافته است و طی چند سال اخیر هم طرح‌های پزشکی خوبی در مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار استان اجرا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به مرگ‌ومیر مادران در روستاهای استان زنجان اشاره کرد و افزود: مرگ‌ومیر مادران در روستاهای استان زنجان به صفر رسیده است و با راه‌اندازی شبکه‌ های بهداشت و بهورزها در روستاهای استان زنجان دیگری مرگ‌ومیر مادران باردار را نداریم.

قزلباش تأکید کرد: در استان زنجان پوشش شهری در مراکز بهداشتی ۱۰۰ درصد است و در مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار مراکز درمانی و بهداشتی توسعه‌یافته است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در زنجان رشد قابل توجهی داشته است
خبر قبلی
بهبود فضای کسب‌وکار از شاخص های رقابت در اقتصاد جهانی است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست