1. اخبار استان
  2. مقداری از لاک تنگ نظری خارج شویم!

کد خبر: 1916

مقداری از لاک تنگ نظری خارج شویم!

ضرورت رویکرد حمایتی برای تقویت حضور بخش خصوصی در استان زنجان

مقداری از لاک تنگ نظری خارج شویم!

 

 

 

استاندار زنجان بر ضرورت تقویت بخش خصوصی در اقتصاد استان تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان رویکرد حمایتی خود را برای تقویت حضور بخش خصوصی در اقتصاد استان تقویت کنند.

به گزارش همدلی‌زنجان، اسدله درویش‌امیری در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، با بیان اینکه در مواقع اختلاف بین دستگاه دولتی و بخش خصوصی مدیران دولتی کوتاه بیایند، اظهار کرد:مدیران دستگاه ها به هر میزان مه صادقانه و دلسوزانه نسبت به بخش خصوصی برخورد کنند، زمینه حضور آن را در اقتصاد استان فراهم خواهند کرد.

وی صمن انتقاد از رویکرد نادرست اداره  کل امور مالیاتی در خصوص یک واحد سرمایه گذار در استان، افزود: برخی تصمیمات نادرست و غیرمنطقی موجب آزردگی سرمایه گذاران و خروج آن از استان می شود که این رویکرد باید اصلاح شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید مقداری از لاک تنگ نظری برای توسعه استان خارج شویم، تاکید کرد: بخش خصوصی با فعالیت تولیدی خود مسئولیت مدیران دولتی را محقق می کنند و نباید با تصمیمات غیرمنطقی و برخی تنگ نظری ها موجب بروز مشکلات برای مردم شد.

این مقام مسئول به برخی انتقادات از بخش مالیاتی و مسائل مطرح شده در این بخش اشاره کرد و یادآور شد: اظهارنامه مودیان مالیاتی باید ملاک عمل باشد و این موضوع در قانون و در رویکرد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور وجود دارد که نباید از آن عدول کرد.

وی به مسائل مطرح شده بین رئیس اتاق بازرگانی و نماینده دفتر امور خارجه در استان اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین و ضوابط هر دستگاهی و ارگانی باید به وظایف قانونی خود عمل کند و دفتر وزارت امور خارجه در استان دارای مسئولیت هایی بوده که در این راستا باید با این دفتر هماهنگی لازم به صورت مناسبی صورت گیرد.

درویش امیری با بیان اینکه یکی از اشتباهات گذشته رویکرد صرف اقتصادی وزارت امور خارجه بوده است، افزود: وزارت امور خارجه باید نماینده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز داشته و تنها نباید ماموریت سیاسی داشته باشد.

استاندار زنجان بر ضرورت همکاری و حمایت مدیران از دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان تاکید کرد و افزود: دفتر نمایندگی خارجه در استان بدون حمایت سایر بخش ها نمی‌تواند برنامه‌ای در بخش اقتصادی و خصوصی برای ارتباط با سایر کشورها پیش بینی و عملیاتی کند.

وی به معطلی برخی پروژه های شهری در زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری ۱۰ سال قبل نسبت به سرمایه گذاری در شهر اقدام کرده و بعد از این مدت هنوز به نتیجه نهایی نرسیده که این شرایط برای شهر زنجان مناسب نیست.

درویش امیری بر ضرورت همدلی، همفکری و دلسوزی مردم و مسئولان برای توسعه زنجان تاکید کرد و گفت: دستگاه های متولی در سرمایه گذاری بخش خصوصی از نیروهای بومی منطقه هستند و نباید به این میزان بی تفاوتی نسبت به توسعه شهر وجود داشته باشد.

استاندار زنجان به مزیت تهاتر بدهی بخش خصوصی با بخش دولتی در لایحه بودجه سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: ۵ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۹۶ برای تهاتر مطالبات بخش دولتی و خصوصی برای سال ۹۵ و قبل از آن پیش بینی شده که یک ظرفیت مهم برای استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه استان هایی که اشرافیت قانونی نسبت به بندهای قانونی دارند استفاده بهینه از ظرفیت ها خواهند کرد، افزود: باید تلاش شود از تمامی ظرفیت های تعریفی در لایحه بودجه استفاده لازم صورت گیرد تا انتفای آن برای مردم زنجان باشد.

درویش امیری در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر در دوره جدید اشاره و خاطرنشان کرد: شوراهای شهر با تمامی سلایق باید نسبت به انتظارات مردم اهتمام داشته و فضای لازم برای همدلی و همفکری جهت توسعه شهرها را فراهم کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در دو نوبت نسبت به تقویت بخش خصوصی در جلسات گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تذکر داده ام، افزود: حضور مدیران دولتی در جلسات مناسب بوده و باید حضور بخش خصوصی در بخش های مختلف تقویت شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ایجاد ۵۷۵ فرصت شغلی با افتتاح پروژه‌های هفته دولت در زنجان
خبر قبلی
عملیات نجات بخشی گنبد و کاشی های گنبد سلطانیه آغاز شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست