1. اخبار شهرستان
  2.  منظور ار فضای سبز صرفا کاشت چمن نیست…!

کد خبر: 10087

 منظور ار فضای سبز صرفا کاشت چمن نیست…!

طبق اعلام اداره آب و فاضلاب خیابان اول حریم شبکه فاضلاب شهری بوده و ریشه درختان می تواند باعث تخریب این شبکه شود. ناچارا علیرغم پیش بینی لازم جهت کاشت درخت و درختچه، مقرر شده است که فلاورباکس بر روی پیور اجرا شده قرار بگیرد.

در راستای انعکاس مشکلات و مسائل مخاطبان همدلی‌زنجان، یکی از شهروندان در خصوص رفیوز میانی خیابان اول شهرک کارمندان مطلبی را ارسال کرده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ در این مطلب آمده است: پس از چند سال انتظار بالاخره چندی پیش خیابان اول شهرک کارمندان به زیبایی به پایان رسید فقط تنها کاری که مانده بود بلوار وسط این خیابان زیبا بود انتظار داشتیم برای عید سال ۹۸ با درختکاری و چمن و گل بلوار خیابان اول به زیبایی خیابان بیافزاید.

اما در کمال ناباوری در طی سه ماه گذشته شاهد سنگ کاری و سیمان کاری و موزاییک این بلوار زیبا شدیم و این در صورتی است که در شهرمان شاهد خیابان ها و بلوارهای زیبایی هستیم که با گل و چمن و درختان زیبا مزین شده است حال از مسولین محترم شهرداری جای سوال دارد که چرا تصمیم به سنگ کاری این بلوار زیبا شده است ؟

با توجه به اینکه درختان مانند ریه های  خیابانها و شهر میمانند و میتوانند هوای آلوده را تصفیه کنند و گل و گیاه و سبزه  در روحیه افراد و در زیبایی شهر تاثیر میگذارد چرا خیابان اول عریض و زیبای شهرک کارمندان باید به جای گل و گیاه سنگفرش شود؟

کارشناس فضای سبز شهرداری زنجان در پاسخ به مخاطب همدلی زنجان گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر زنجان و بدلیل اقلیم گرم و خشک کشور عزیزمان تصمیم بر این شده است که کاشت چمن بدلیل نیاز به آبیاری فراوان و عدم مطابقت با اقلیم شهر و هزینه های گزاف نگه داری محدودتر شود. بالاخص در رفیوژهای میانی که کاشت چمن در آن ها بهره وری ندارد. لیکن طبق ضوابط و اصول زیباسازی شهری قطعا برای رفیوژمیانی خیابان اول شهرک کارمندان برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است.

 

 تلنگر….!

کارشناس فضای سبز گفتند که طبق مصوبه شورای اسلامی شهر زنجان و به دلیل اقلیم گرم و خشک کشور کاشت چمن نیاز به آبیاری زیاد و عدم تطتبیق با اقلیم و هزینه بالای نگهداری دارد.

اضافه می کنیم چمن فواید زیست محیطی ندارد و موجب صرف آب زیادی برای آبیاری نیز می شود… اما….!

منظور ار فضای سبز صرفا کاشت چمن نیست، کاشت درخت و درختچه های سازگار با اقلیم نه تنها کارکردهای زیست محیطی دارد بلکه هزینه نگهداری، آبیاری و… کمی داشته و حتی به لحاظ زیباشناسی نیز دارای کارکرداست.

پیور زنی فعلی علاوه بر نداشتن کارکردهای زیست محیطی دارای هزینه ساخت و نگهداری زیادی نسبت به وضعیت فضای سبزی است که عنوان شد.

 

پاسخ مسئولان

محسن قربانی، مسئول پارک ها و فضای سبز شهرداری منطقه۱ زنجان در گفت و گو با همدلی زنجان گفت:  در خصوص علت عدم کاشت رفیوژ خیابان اول کوی کارمندان به استحضار می رساند؛ طبق اعلام اداره آب و فاضلاب خیابان اول حریم شبکه فاضلاب شهری بوده و ریشه درختان می تواند باعث تخریب این شبکه شود. ناچارا علیرغم پیش بینی لازم جهت کاشت درخت و درختچه، مقرر شده است که فلاورباکس بر روی پیور اجرا شده قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: موضوع توسط شهروندان از طریق شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان قابل پیگیری است.

📳 با تشکر از پاسخ مسئولان

 

 

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پیوست های مهم هویت بخش در پل امام حسن مجتبی(ع) شهر زنجان
خبر قبلی
سفر معاون اول رییس جمهور به استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست