1. اخبار استان
  2. مهدی سهرابی دوپینگ کرده است؟

کد خبر: 10320

مهدی سهرابی دوپینگ کرده است؟

مهدی سهرابی: تست دوپینگ من یک سال و نیم پیش منفی بود اما امروز مثبت شد/ رئیس فدراسیون دوچر‌خه‌سورای: چیزی قطعی نیست

 

مهدی سهرابی، رکابزن باسابقه تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران در واکنش به انتشار خبر مثبت بودن تست دوپینگ وی، ضمن رد این ادعای اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری تأکید کرد که «تست دوپینگ من یک سال و نیم پیش منفی بود اما الآن اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری اعلام کرده احتمال دارد چیزی استفاده کرده باشم». از سویی دیگر رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری کشور نیز تصریح کرد که دوپینگ مهدی سهرابی قطعی نیست و اتحادیه جهانی با این روش اطلاع‌رسانی و عملکرد تخم نفاق را در کشورها می‌کارد.

پنج‌شنبه هفته گذشته بود که اعلام شد بنا بر تأیید اتحادیه جهانی دوچرخه‌سورای تست دوپینگ سهرابی، رکابزن زنجانی تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران به دلیل استفاده ار مواد نیروزا مثبت است و فعلاً تا اعلام قطعی نتیجه پرونده و تأیید نهایی از سوی اتحادیه جهانی، تعلیق می‌شود. این در حالی بود که در خبر منتشر شده از سوی اتحادیه جهانی اشاره‌ای به تاریخ تست دوپینگ گرفته شده از سهرابی نشده بود اما به احتمال زیاد موضوع به مسابقات قهرمانی آسیا که در ازبکستان برگزار شد باز می‌گردد.

خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در واکنش به خبر دوپینگ کاپیتان تیم ملی دوچرخه‌سواری کشور تأکید کرد که «دوپینگ مهدی سهرابی قطعی نیست و اتحادیه جهانی با این عملکرو روش اطلاع‌رسانی تخم نفاق را در کشورها می‌کارد.

قمری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: هنوز چیزی در این باره قطعی نشده است و موضوع در مرحله بررسی است. ضمن اینکه اتحادیه جهانی تا این لحظه چیزی در این باره به ما اعلام نکرده است.

وی افزود: ظاهراً موضوع به یک سال و نیم قبل یعنی زمستان ۹۶ باز می‌گردد که در آن زمان نیز چیزی به ما اعلام نشد و تعجب ما هم از این موضوع است که چرا پس از این مدت طولانی چنین خبری آن هم در شرایطی که هنوز قطعی نشده، منتشر شده است.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با انتقاد از رویه اتحادیه جهانی ادامه داد: هنوز موضوع در مرحله اتهام است و اتحادیه جهانی نباید این موضوع را رسانه‌ای می‌کرد. مسئولان این اتحادیه به این‌گونه ورزشکاران پیشنهاد می‌دهند که اگر اطلاعاتی از کشورشان را به این اتحادیه ارائه کنند، به آنها بخشودگی می‌دهند و با این کار تخم نفاق را در کشورها می‌کارند.

قمری تأکید کرد: تا زمانی که دوپینگ قطعی نشود نباید خبر آن نیز منتشر شود، اما اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری قصد دارد با این کار به اطلاعات داخلی کشورها دسترسی پیدا کند و ورزشکاران هم برای آنکه از این بخشودگی استفاده کنند، در برخی موارد اطلاعات اشتباهی ارائه می‌کنند.

سهرابی نیز در گفت‌وگو با ایسناگفت: بعد از یک سال و نیم می‌گویند تستم مثبت شده و مسئولان باید کمکم کنند از حقم دفاع کنم.

رکابزن باسابقه ایران گفت: تست دوپینگ من یک سال و نیم پیش منفی شد اما الآن اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری اعلام کرده احتمال دارد چیزی استفاده کرده باشم.

سهرابی بیان کرد: بهمن سال ۹۶ ما برای مسابقات قهرمانی جاده آسیا ۲۰۱۸ اردویی در کیش داشتیم و ماموران وادا برای گرفتن تست به کیش آمدند و از ما تست گرفتند. ۲ هفته بعد هم اعلام شد که نتیجه تست‌ها منفی است که مستندات آن هم موجود است. اکنون بعد از گذشت یک سال و نیم به من اعلام کرده‌اند که احتمال می‌دهند چیزی استفاده کرده باشم.

او ادامه داد: من به آن‌ها گفتم می‌توانند تست‌های قبل و بعد از نمونه‌گیری کیش را بررسی کنند که منفی بوده و حتی در قهرمانی آسیا در میانمار هم تست دادم و منفی اعلام شد. هم‌چنین گفتم در اردوی کیش نوع گرفتن تست دوپینگ از ما ایراد قانونی داشت چرا که ۱۰ نفر را هم‌زمان به اتاق مکانیسین تیم بردند و آنجا با هم تست گرفتند، بنابراین از کجا مشخص است که تست‌ها با هم اشتباه نشده بود. از طرفی باید ما پاسپورت معتبر یا ID کارت همراهمان داشته باشیم اما هیچ‌کدام این مدارک را نداشتیم، بنابراین این نوع تست‌گیری از نظر قانونی ایراد داشت.

سهرابی با ناراحتی از اتفاق پیش آمده گفت: آبرویم برای من بسیار با اهمیت است و از وزارت ورزش، فدراسیون دوچرخه‌سواری و ستاد نادوی ایران تقاضا دارم به من کمک کنند تا بتوانم از حق خودم دفاع کنم. حتی تست سلامت‌هایی هم که فدراسیون از من گرفت همه موجود است که مشکلی نداشته است و نمی‌دانم بر چه اساسی الأن اعلام کرده‌اند که تست من مثبت شده است. نکته مهم دیگری هم که وجود دارد اتحادیه جهانی دوچرخه سواری به من اعلام کرده چون نمونه B موجود نیست نمی‌توانم اعتراضی داشته باشم و از مسئولان تقاضای کمک دارم که این مشکل شود و بتوانم آبرویم را حفظ کنم.

عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری هم‌چنین در گفت‌و گو با فارس گفت: با احتمال‌ها نه می‌توان کسی را محکوم و نه محروم کرد، اما متاسفانه این خبر منتشر شده و به وجهه حرفه‌ای بنده ضربه می‌زند.

وی با اشاره به اینکه با وجود مطلب منتشر شده در سایت فدراسیون جهانی همه مستندات خود را اعلام خواهم کرد، گفت: امروز فدراسیون جهانی پس از گذشت حدود ۲ سال اعلام کرده است که احتمال می‌دهیم در آن زمان مهدی سهرابی از یک ماده ممنوعه استفاده کرده است.

عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری با بیان اینکه متاسفانه انتشار همین خبر موجب شده که برخی از سایت‌های داخلی در کشور نیز این خبر را منتشر کنند، گفت: این در حالی است که در سایت فدراسیون جهانی فقط از یک احتمال صحبت شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون جواب همه تست‌های بنده منفی بوده است، افزود: متاسفانه گرفتن وکیل در کشور سوئیس و در دادگاهی که مقر فدراسیون دوچرخه‌سواری است، سخت است. از همین رو بنده از همین جا از فدراسیون دوچرخه‌سواری، وزارت ورزش و همچنین فدراسیون پزشکی درخواست دارم که بنده را همراهی کنند تا از حق و آبروی خودم دفاع کنم.

عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری با اشاره به اینکه بنده اعتراضات خود را از طریق ایمیل و فدراسیون اعلام خواهم کرد، تصریح کرد: امیدوارم مسئولان نیز در این زمینه مرا همراهی کنند./صدای زنجان

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دادستان زنجان معرفی شد
خبر قبلی
مبارزه با فساد، از برنامه‌های مهم گام دوم انقلاب در قوه‌قضاییه است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست