1. اخبار استان
  2. مهم‌ترین تهدید محیط زیست استان زنجان، پسماند روی…!!

کد خبر: 10008

مهم‌ترین تهدید محیط زیست استان زنجان، پسماند روی…!!

هم اکنون  یک سوم فاضلاب شهر زنجان تصفیه می شود و مابقی به زنجانرود وارد شده و در پایین دست مشکلات مختلفی ایجاد می کند.  در حوزه پسماند نیز پسماند واحدهای سرب و روی مهم ترین تهدید محسوب می شوند.

نشست خبری مدیرکل محیط زیست استان زنجان امروز با حضور خبرنگاران استانی در منطقه حفاظت شده دشت سهرین برگزار شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ این نشست با حضور تمامی معاونان مدیرکل در یک فضای مناسب برگزار شد و یک بازه زمانی طولانی و البته خسته کننده ای نیز داشت.  حسین آبسالان، مدیرکل محیط زیست استان زنجان بسیار با حوصله مقدماتی از مسائل زیست محیطی عنوان کرد و به ترتیب تمامی معاونینش گزارش عملکردهایی ارائه دادند.

وقتی نوبت به پرسش خبرنگاران رسید، چند سوال و پرسش کلیدی مطرح شد شاهد پاسخ های شفاف و مشخصی نبودیم. همدلی‌زنجان نیز چهار سوال مشخص از مدیرکل و معاونین وی طرح کرد.  ۱.مهم ترین تهدید زیست محیطی استان زنجان کدام است؟ ۲. وضعیت آلودگی شرکت راشا کاسپین چگونه بوده و آیا شابعات در خصوص راهاسازی بیش از ۴ میلیون لیتر فاضلاب به جنوب شهر زنجان صحیح است؟ ۳. وضعیت پای آنلاین آلودگی هوا و ارائه تصویر زنده در نقاط مختلف شهر چه شد؟  ۴. چه میزان اعتبار در حوزه آموزش محیط زیست در سال ۹۷ وجود داشت و چگونه هزینه شد؟

از چهار سوال دو سوال پاسخ داده شد اما ناقص و کلیشه ای و البته حسین آبسالان، مدیرکل محیط زیست استان زنجان با رویکرد پاسخ توصیفی تلاش کرد پاسخ روشنی به سوالات ارائه نشود. اما اسدی معاون وی در خصوص سوال نخست آن هم در پایان تایید کرد که مهم ترین تهدید زیست محیطی استان پسماند روی در شهرک تخصصی روی است!

اسدی، معاون محیط زیست استان در پاسخ به سوال نخست، گفت: در حوزه آب، افت آب های زیرزمینی مهم ترین تهدید زیست محیطی است. در حوزه شهری، فاضلاب های شهری هستند که هم اکنون  یک سوم فاضلاب شهر زنجان تصفیه می شود و مابقی به زنجانرود وارد شده و در پایین دست مشکلات مختلفی ایجاد می کند.  در حوزه پسماند نیز پسماند واحدهای سرب و روی مهم ترین تهدید محسوب می شوند.

پاسخ سوال چهارم نیز اینطور بود که ظاهرا تنها ۲۰ میلیون تومان اعتبارات آموزشی در اختیار این اداره کل بوده است! اینکه چرا باید اعتبارات یکی از مهم ترین بخش ها یعنی آموزش باید به این میزان باشد! پرسشی است که دو دو بخش قابل پاسخ است. نخست اینکه مدیران استانی در پیگیری برای جذب اعتبارات از مرکز کم کارند و یا بی توجهی مرکز به استان بوده است!

اگر مورد دوم صحیح باشد، بهتر اینکه در موارد مشابه ظرفیت نمایندگان مجلس بکارگیری شود و اگر مورد نخست که تکلیف روشن است!

مدیرکل محیط زیست استان و معاونان وی در خصوص آلودگی شرکت راشا کاسپین هیچ توضیحی ندادند! و فراز از پاسخ شفاف تنها به این سوال محدود نشد بلکه موارد مهمی همچون آلودگی سد مراش و … نیز با توضیحات توصیفی پاسخ روشنی نداشت.

 

فیلم- پاسخ به پرسش مهم ترین تهدید زیست محیطی استان زنجان

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تولید سالانه بالغ بر یک هزار تن قارچ خوراکی در استان زنجان
خبر قبلی
همایون دلجویی مدیر مخابرات منطقه زنجان شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست