1. اجتماعی
  2. موازی‌کاری، آفت برنامه‌های حوزه اجتماعی است

کد خبر: 10442

موازی‌کاری، آفت برنامه‌های حوزه اجتماعی است

نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: موازی‌کاری، آفت برنامه‌های حوزه اجتماعی است و از این رو مسائل باید هدفمند دنبال شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ فتح‌الله حقیقی در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان با اعلام عدم رضایت از عملکرد حوزه اجتماعی دستگاههای استان، اظهار کرد: حوزه اجتماعی، حوزه گسترده‌ای است و دستگاههای اجتماعی استان زنجان برنامه‌ریزی مطلوبی برای این حوزه نداشته است؛ در واقع اگر مسائل اجتماعی هدفمند دنبال نشود، نمی‌توان انتظار نتیجه مطلوب داشت.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در حوزه اجتماعی برنامه‌ها باید به ریز مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: بی‌توجهی به آثار ناشی از آسیب‌های اجتماعی و در نظر نگرفتن استراتژی آن، موجب می‌شود اقدامات مطلوبی در این حوزه انجام نشود.

مقام عالی استان تصریح کرد: در حوزه اجتماعی نمی‌توان تنها به آمار و گزارش‌های واصله اکتفا کرد و حل شدن مشکلات حوزه اجتماعی استان زنجان، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و جدی است.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت حضور همه مدیران در جلسات اجتماعی استان، افزود: برای پیشبرد برنامه‌های حوزه اجتماعی و بهداشتی، بهره‌گیری از دیدگاه نخبگان و صاحب‌نظران بسیار ضروری است. البته اجرای برخی طرح‌ها در استان زنجان، از جمله طرح اکرام ایتام در کشور مثال‌زدنی است و متوسط پرداختی به ایتام زنجان در قالب این طرح، بیش از دو برابر میانگین کشوری است.

حقیقی همچنین با اشاره به اینکه الگو بودن زنجانی‌ها در برنامه‌های مذهبی، یکی دیگر از شاخص‌های این استان است، تصریح کرد: از نظر علاقه‌مندی به استفاده از کالاهای ایرانی، زنجان در رتبه دوم کشوری قرار دارد و باید کارگروه فرهنگ‌سازی و فروش کالای ایرانی در زنجان تشکیل شود.

مدیرعالی اجرایی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه موازی‌کاری در برنامه‌های اجتماعی بسیار مشهود است، خاطرنشان کرد: باید تکمیل کارهای بر زمین مانده در حوزه اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت‌های خیرین نیز در بخش‌های مختلف به منظور افزایش بازدهی برنامه ها استفاده شود چرا که حوزه اجتماعی ارتباطی با سیاست ندارد و باید از نظرات و توانمندی همه افراد و طیف‌ها در این زمینه بهره مند شد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
روزنامه اعتماد نقل کرده که «نرخ ارز دیگر افزایش نمی‌یابد»
خبر قبلی
آموزش حقوق آپارتمان نشینی در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست