1. اخبار استان
  2. موافقت با پرداخت تسهیلات ارزی پتروشیمی زنجان

کد خبر: 1930

موافقت با پرداخت تسهیلات ارزی پتروشیمی زنجان

 

اگر مردم از عملکرد شهرداری رضایت دارند باید حفط شود

۳۰۶ میلیون یورو تسهیلات ارزی پتروشیمی زنجان مورد موافقت قرار گرفته است

 

 

 

استاندار زنجان به استقرار شوراهای اسلامی شهر در استان اشاره کرد و گفت: اگر مردم از عملکرد شهرداری رضایت دارند باید حفط شود.

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ اسداله درویش امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: اگر شهرداری وظایف و اقدامات خود را به خوبی انجام داده و مردم از عملکرد آن راضی هستند، باید حفظ شوند و تغییرات مدیریتی افت و موجب کندی کارها می‌شود و شوراهای اسلامی شهرهای استان باید دقت نظر لازم در خصوص انتخاب شهردار را داشته باشند.

وی با بیان اینکه ظاهرا غالب شهرهای استان تصمیم به تغییر شهرداران گرفته‌اند، افزود: شهرداری‌های کشور در شرایط فعلی دچار مشکلات مالی بوده و درآمدهای پایدار مناسبی ندارند و توصیه می کنم در انتخاب شهردار منتخب تجربه، صلاحیت و خلاقیت، دلسوزی، پاکی و افراد با دانش مدنظر شوراها قرار گیرد.

استاندار زنجان به پروژه های قابل افتتاح هفته دولت اشاره و خاطرنشان کرد: ۶۳۸ پروژه عمرانی طی هفته دولت در استان زنجان به بهره‌برداری می‌رسد. جمع هزینه‌های صورت گرفته برای ۶۳۸ پروژه عمرانی کوچک، متوسط و بزرگ استان ۳۴۶ میلیارد تومان بوده که در سطح شهرها و روستاهای استان بهره‌برداری و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی  با بیان اینکه ۳۵۵ میلیارد تومان طرح های اقتصادی، کشاورزی و معدنی در استان به بهره برداری می رسد، افزود: با این میزان هزینه صورت گرفته جهت طرح های مهم ۵۷۵ شغل مستقیم و یک هزار و ۱۸۰ شغل غیرمستقیم در استان ایجاد می شود.

درویش امیری به افتتاح و بهره برداری پروژه های طی هفته دولت اشاره و خاطرنشان کرد: به تمامی مدیران دستگاه های اجرایی تاکید شده هیچ پروژه ای نباید دوبار افتتاح شود و برخی پروژه های به بهانه طرح های توسعه ای مجدد نباید افتتاح شوند که البته این سنت حسنه در کشور برای افتتاح پروژه ها جهت معرفی و اطلاع رسانی اقدامات انجام شده وجود دارد که عموم مردم و حتی رسانه ها از آن آگاهی یابند.

وی به ۱۰ پروژه مهم استان که از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده پرداخت و یادآور شد: پروژه پتروشیمی زنجان ۹۰ هزار سهامدار خرد دارد که در انتظار وضعیت آن هستند و مدیریت استان نسبت به برطرف کردن مشکلات آن اهتمام جدی دارد، به گونه ای که پیگیری های صورت گرفته موجب شد ۳۰۶ میلیون یورو تسهیلات ارزی آن توسط صندوق توسعه ملی مصوب و مورد موافقت قرار گرفته و تسهیلات ریالی آن نیز در اردیبهشت سال جاری از طریق بانک ملی تعهد شده است.

درویش امیری به دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: از میزان تعهد شده بخش کشاورزی استان جهت آبیاری نوین کشاورزی تاکنون ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش قرار گرفته و همچنین اقدامات اجرایی دو خطه کردن راه آهن زنجان به تهران در حال پیگیری است که عملیات اجرایی این پروژه سرعت مناسبی دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه احداث پارک لجستیک(بندرخشک) زنجان نیز در حال پیگیری است، افزود: زمین تعیین شده برای این طرح دارای مشکلات زیست محیطی بود که بعد از تغییر زمین و اخذ موافقت زیست محیطی، پرونده به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده که منتظر طرح در جلسات آتی آن هستیم و گروهی از بخش خصوصی نیز برای ساخت آن ورود کرده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر مدیریت استان، گفت: برخی از مسائل و سخنانی که در فضای مجازی در خصوص تغییر استاندارد و فرمانداران عنوان می شود غیرمستند و غیرمنطقی بوده و صحبت و بحثی در این خصوص صورت نگرفته است.

درویش امیری در خصوص برنامه چهار ساله دولت در استان نیز تاکید کرد: در روز معارفه به صورت چکیده برنامه های توسعه ای استان را طرح کردم که شامل دستیابی به پیشرفت و توسعه استان، افزایش تولید، ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و توسعه صادرات از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت عالی استان در دولت دوازدهم خواهد بود.

استاندار زنجان تکیه بر بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه حضور این بخش در اقتصاد استان را رویکرد مهم مدیریت استان برشمرد و خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی که مرتبط با حضور بخش خصوصی در اقتصاد استان هستند تکلیف شده اند که مشکلات و تنگناهای بخش خصوصی را پیگیری و برطرف کنند.

وی با بیان اینکه تاکید شده در مواقع اختلاف بین بخش خصوصی و دستگاه دولتی باید بخش دولتی کوتاه بیاید، افزود: بخش خصوصی سرمایه نظام جمهوری اسلامی بوده و با فعالیت در اقتصاد کشور مسئولین سنگنی از دوش بخش دولتی برداشته می شود و باید رویکردها در این بخش به صورت حمایت حداکثری انجام شود.

درویش امیری از هدف‌گذاری توسعه صادرات استان در سال جاری، گفت و تاکید کرد: در این هدفگذاری حجم صادرات استان ۵۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده و تحقق درآمدهای استانی و رسیدن به اهداف مهم توسعه‌ای در بخش اقتصاد پیگیری خواهند شد.

استاندار زنجان در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه های دولت در خصوص تغییر مدیرانی که با دولت هماهنگ نبوده و اعتقادی به برنامه های توسعه ای دولت ندارند، گفت: در مدیریت استان به دنبال یک تیم هماهنگ هستیم هر مدیری که در مسیر توسعه استان سنگ‌اندازی کند در این تیم جایی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مدیریت استان به دنبال یک تیم با مدیران توانمند، پرکار و راهگشا است، افزود: تیم کاری استان باید هماهنگ، هم نظر و از بین افرادی باشند که خط مشی دولت را باور داشته باشند و در عین حال نباید با طرح برخی موضوعات جایگاه مدیران استان را بی ثبات کرد، چرا که این شرایط عدم ثبات موجب تاثیرات منفی در عملکرد دستگاه‌ها و کندی سرعت اجرای کارهای در استان می‌شود و نباید به بی ثباتی مدیریتی در دستگاه های اجرایی استان دامن زده شود.

استاندار زنجان  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اجازه خروج سرمایه گذاری از استان داده نمی شود، افزود: در خصوص سرمایه گذاری که مقرر بود در استان به تولید خودروی برقی مبادرت کند رایزنی لازم صورت گرفته و مشکلاتی که در خصوص اظهارنامه مالیاتی پیش آمده بود برطرف شده و این سرمایه گذار برای ساخت واحد تولیدی در استان خواهد ماند.

درویش امیری از وجود ۴۸۰ پروژه نیمه تمام در استان خبر داد و گفت: این میزان پروژه از دولت نهم و دهم به دولت یازدهم و هم اینک دولت دوازهم به ارث رسیده و دولت برای اتمام این پروژه ها در استان برنامه ریزی کرده و پروژه جدیدی را آغاز نمی کند مگر پروژه های مهمی و مورد نیاز همچون بیمارستان خدابنده که به دلایل منطقی این مهم انجام شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه از شرایط سرمایه گذاری خارجی در استان رضایت داریم، یادآور شد: در سال گذشته حضور شرکت پانچ بلژیک در استان نهایی شد و زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی در استان به خوبی فراهم شده و استقبال در این زمینه مناسب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت حضور مقامات کشوری در استان جهت افتتاح طرح مهم صنعتی و تولیدی اشاره کرد و گفت: تلاش می شود افتتاح طرح های مهم با حضور مقامات کشوری صورت گیرد که در این راستا اقتتاح شرکت کیلوس ابهر که نخستین تولید کننده مالت کشور خواهد بود و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد پیش‌بینی شده است.

درویش امیری با بیان اینکه فاز ۲ شرکت ایریکوی ابهر نیز با مشارکت بانک صادرات و ارائه تسهیلات انجام می شود، افزود: شرکت ایریکو با ۶ شهرداری کشور جهت تامین واگن های مترو توافق کرده و یکی از شرکت های مهم کشور محسوب می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
برکناری شهردار منطقه۲ به دلیل ارتکاب برخی تخلفات اداری بوده است
خبر قبلی
سمانه شاددل از شهرداری منطقه۲ زنجان برکنار شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست