1. اخبار استان
  2. موج پنجم کرونا در زنجان با کاهش بستری ها همراه است

کد خبر: 23092

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد:

موج پنجم کرونا در زنجان با کاهش بستری ها همراه است

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: موج پنجم کرونا در زنجان با کاهش بستری ها همراه است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ پرویز قزلباش در جلسه ستاد مدیریت پیشگیری کروناویروس استان زنجان با بیان اینکه در پیک پنجم، بالعکس پیک چهارم، شاهد شیب ملایم بیماری هستیم و تقریبا هیچگاه به اندازه پیک چهارم، بیمار بستری نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور و استان زنجان شاهد روند نزولی بیماری هستیم، افزود: درحال حاضر ۵۲۰ بیمار بستری در سطح استان داریم و روند کاهشی بیماری هم بطئی و آرام است. طی موج پنجم، بیش از ۲۵۰۰ نفر در سطح استان به صورت بستری موقت درمان شدند.

رییس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با اشاره به اخذ حدود ۵۳۰ هزار تست کرونا، ادامه داد: علیرغم مشکلاتی که در تامین هزینه و کیت تشخیص کرونا وجود دارد، دانشگاه، همچنان جزء سه استان برتر کشور است.

وی اظهار داشت: در بخش سرپایی، از هفته اول شهریور روند نزولی به صورت محسوسی شروع شد که تعداد مراجعات بیماران به مراکز سرپایی ۱۶ ساعته، از ۱۹ هزار در هفته اول شهریور به ۱۴ هزار در هفته چهارم شهریور رسید، و حجم این مراجعات نشان می‌دهد که بستری‌ها با سرعت مناسب، روند کاهشی دارد و قطعا در هفته آتی، شاهد تأثیرگذاری این روند کاهشی در بخش بستری خواهیم بود.

به گفته دکتر قزلباش علیرغم روند کاهشی بیماری، همچنان گردش ویروس در استان، بسیار بالا است و ممکن است دچار نوساناتی شود، و در این راستا، ضمن مواظبت جدی‌تر، باید از عادی‌انگاری پرهیز شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در پیک پنجم، بالعکس پیک چهارم، شاهد شیب ملایم بیماری هستیم و تقریبا هیچگاه به اندازه پیک چهارم بیمار بستری نداشتیم ابراز داشت: با تلاش‌های صورت گرفته و کار تیمی شبانه‌روزی در سطح استان با مدیریت استاندار، بیماری به خوبی مدیریت شد، که نتیجه آن کاهش بستری و مرگ‌ومیر بوده است.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان درخصوص واکسیناسیون نیز اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده، احتمال بستری در افراد واکسینه شده، ۱۷ برابر کمتر از افرادی است که واکسینه نشدند و به نوعی افرادی که واکسن نزدند ۱۷ برابر بیشتر از افرادی که واکسن زدند، در معرض بستری هستند.

رییس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با بیان اینکه احتمال مرگ افرادی که واکسینه نشدند ۴/۳۷ است، تاکید کرد: در ۲۱ روز بعد از اینکه فرد اقدام به تزریق دُز اول واکسن می‌کند این عدد، به ۵/۲۳ درصد، و بعد از ۲۱ روز به ۹/۹ درصد می‌رسد و در۲۱  روز بعد از تزریق دُز دوم، این عدد به ۶/۱ و بعد از ۲۱ روز به ۸/۰ می‌رسد.

وی گفت: براساس مطالعات معتبر و موثق، تزریق واکسن در میزان مرگ‌ومیر خیلی موثر است، ولی در شرایط فعلی که هنوز جامعه به میزان قابل قبول واکسینه نشدند، باید همراه با رعایت پروتکل‌ها، ازجمله: بهداشت فردی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و  و دوری از تجمعات باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۴ فوتی در تصادف محور زنجان به دندی
خبر قبلی
شرایط جوی اغلب مناطق استان زنجان پایدار است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست