1. اخبار استان
  2. میانگین ابتلا به کرونا در زنجان ۶۴ نفر…!

کد خبر: 17979

میانگین ابتلا به کرونا در زنجان ۶۴ نفر…!

۲۰ درصد مردم زنجان به این بیماری مبتلا شده‌اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: میانگین ابتلای افراد در استان زنجان به بیماری کرونا روزانه بین ۵۳ تا ۷۹ نفر بوده اما میانگین آن طی روزهای اخیر ۶۴ نفر گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صائینی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس و در استودیو سلامت سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه آمار حاکی از آن است که تا به امروز و از زمان شیوع ویروس کرونا در استان، ۲۰ درصد مردم زنجان به این بیماری مبتلا شده‌اند، افزود: روندی که برای شیوع ویروس کرونا در استان پیش‌بینی می‌کنیم، با شیب ملایم است.

وی با اشاره به اینکه با اعمال محدودیت‌هایی، شاهد روند کند ابتلایان به بیماری کرونا در استان با شیب ملایم هستیم، تصریح کرد: از ۲ هزار تخت بیمارستانی موجود در استان، هم‌اکنون ۴۲۰ تحت به اشغال بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ درآمده است و بی‌تردید اگر قرار باشد رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم نادیده گرفته شود، بی‌شک به زمان پیک بستری‌ها (تیرماه) باز خواهیم گشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با یادآوری اینکه میانگین ابتلای افراد در استان زنجان به بیماری کرونا روزانه بین ۵۳ تا ۷۹ نفر بوده اما میانگین آن طی روزهای اخیر ۶۴ نفر گزارش شده است، ادامه داد: هیچکس راغب نیست محدودیت‌های کرونایی را در استان اعمال کند اما با توجه به اهمیت مقوله سلامت افراد در جامعه، این محدودیت‌ها در راستای کنترل شیوع بیماری اتخاذ شده و برداشته شدن این محدودیت‌ها نیز در گرو همکاری خود مردم است.

صائینی با اشاره به اینکه هنوز آماری در خصوص اینکه اعمال محدودیت‌ها تا چه حد توانسته است میزان شیوع ویروس کرونا را کاهش دهد، در دسترس نیست، اظهار کرد: آمار مبتلایان به کووید – ۱۹ در استان زنجان حاکی از آن است که هنوز ۸۰ درصد مردم این منطقه با بیماری کرونا مواجه نشده‌اند، این در حالی است که میزان مواجهه افراد با این بیماری در شهر زنجان ۲۰ درصد و در کل استان ۱۷ درصد بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بیمار مبتلا به کرونا باید به مدت سه هفته از حضور در تجمعات خودداری کند، ابراز کرد: فراموش نکنیم قدرت انتقال بیماری کرونا چندین برابر بیماری آنفلوانزا است، به همین خاطر مهم‌ترین راهکاری که تا به امروز برای مقابله با شیوع این بیماری اتخاذ شده، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

صائینی با یادآوری اینکه سهمیه استان زنجان در خصوص واکسن آنفلوانزا ۱۷ هزار دوز بوده و در همین راستا شاهد تحویل ۱۰۰۰ دوز واکسن آنفلوانزا در استان خواهیم بود، بیان کرد: علاوه بر این، تا به امروز ۱۴ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در بین جامعه هدف تزریق شده و اطلاع‌رسانی‌های بعدی در این زمینه انجام خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کارمند بانک در زنجان به جرم اختلاس میلیاردی دستگیر شد
خبر قبلی
۲ مصدوم در اثر انفجار گاز شهری در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست