میزبانی محورهای مواصلاتی استان زنجان از ۱۲ میلیون و پانصد هزار تردد

به گفته مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان از کل ترددهای صورت گرفته در جاده­های استان در اردیبهشت ­ماه گذشته از دیدگاه آماری ۳% با تخلف سرعت غیرمجاز، ۱% سبقت غیرمجاز و ۸% با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۵۶ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین شهری استان و ۱۸ دستگاه منصوبه در ورود و خروج محورهای مواصلاتی استان (جمعا ۷۴ دستگاه بصورت رفت و برگشت )، در اردیبهشت ­ماه سال جاری تعداد ۱۲/۶۷۰/۳۵۲ تردد ثبت گردیده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ عبدالحسین علی اکبری با بیان این مطلب، اظهار کرد: بیشترین تردد ورودی در آزادراه قزوین – زنجان با ۴۸۸.۷۸۹ تردد و کمترین تردد در محورتکاب- دندی با ۱۷.۷۳۹ جابجایی صورت گرفته است.

۲۴ درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است  در حالیکه میانگین کشوری ۱۵% بوده و استان زنجان در رتبه ۸ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده­ها قرار دارد. میانگین کارکرد دستگاههای ترددشمار در این مدت ۹۸ درصد بوده‌است.

وی با اعلام اینکه بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه قزوین – زنجان با ۶۵۷ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب – دندی با ۲۴  تردد در ساعت صورت گرفته است،بیان داشت : نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت ۵۷ وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده است در حالیکه میانگین کشوری این نرخ ۵۵ وسیله نقلیه سنگین  در ساعت بوده و استان زنجان رتبه ۱۳ را در کشور داراست.

علی اکبری افزود: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در ورودی و خروجی های آزادراه­ها و محورهای ترانزیت استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت  آزادراه زنجان-قزوین ، آزادراه زنجان-تبریز ، ترانزیت زنجان- ابهر و زنجان – میانه می­شود جمعا ۱.۶۶۶.۰۱۵ تردد است که حدود۷۵% از کل تردد در محورهای ورود و خروج استان می‌باشد.

به گفته مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان از کل ترددهای صورت گرفته در جاده­های استان در اردیبهشت ­ماه گذشته از دیدگاه آماری ۳% با تخلف سرعت غیرمجاز، ۱% سبقت غیرمجاز و ۸% با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است. همچنین از کل تردد های صورت گرفته در آزادراه های استان و محور ترانزیت زنجان – ابهر و زنجان – میانه  با توجه به نصب سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای فوق حدود  ۰۰۰/۲۰ تخلف سرعت غیر مجاز صورت گرفته، که حدود یک درصد ترددهای صورت گرفته در محورهای ذکر شده میباشد که نشان دهنده سهم قابل توجه سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در کاهش سرعت و تصادفات جاده ای میباشد. ساعت اوج ترافیک در مجموع محورهای استان بین ساعات ۱۸ الی ۲۰ می‌باشد و اوج تخلف سرعت غیرمجاز نیز در ساعات بعد از نیمه شب تا ۵ صبح اتفاق می‌افتد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کاشی ماندگار مشاهیر زنجان رونمایی می شود
خبر قبلی
افزایش ۶ برابری سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست