1. اجتماعی
  2. نباید اجازه داد از آموزش و پرورش به عنوان طعمه سیاسی، استفاده شود

کد خبر: 4542

نباید اجازه داد از آموزش و پرورش به عنوان طعمه سیاسی، استفاده شود

نباید اجازه داد از آموزش و پرورش به عنوان طعمه سیاسی، استفاده شود

حل مشکلات معیشتی فرهنگیان، نیازمند عزم و اراده ملی و همگانی است

 

 

 

 

استاندار زنجان با بیان اینکه باید دقت شود تا جایگاه و منزلت فرهنگیان وجه المصالحه قرار نگیرد، گفت: برخی افراد و گروه ها در مقاطعی، دلسوز معلمان شده و به جامعه با منزلت فرهنگیان، به عنوان کالای مصرفی می ‌نگرند و این درد بزرگ جامعه است که پرچمداران حوزه تعلیم، تربیت و آموزش برای مطامع فکری، سیاسی و جناحی، مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در مراسم گرامیداشت هفته معلم، با تاکید بر اینکه باید اجازه داد تا آموزش و پرورش، خود روند تعلیم و تربیت را بر عهده گرفته و بدان عمل کند، اظهار کرد: معلمان باید در حفظ این جایگاه و منزلت، پیش قدم باشند؛ چرا که وجود معلمان، گران ‌قیمت و ارزشمند است و نباید اجازه داد تا دیگران، وجود معلم را به تاراج ببرند.
وی با بیان اینکه باید تلاش و مراقبت شود تا جایگاه و منزلت رفیع و عظیم معلم در جامعه تضعیف نشود، افزود: متاسفانه در برهه هایی، جایگاه و منزلت معلم در جامعه به شدت تضعیف شد و دخالت ‌های داخلی بی ‌مورد و اظهارنظر های خارج از محیط آموزش و پرورش، منزلت و جایگاه معلم را خدشه ‌دار کرد که باید با این امر، مقابله و مبارزه کرد و اجازه نداد تا افراد بی ‌مسئولیت در مورد آموزش و پرورش، تصمیم ‌گیری کنند؛ چرا که آموزش و پرورش، نیاز به قیّم ندارد.
درویش ‌امیری با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، همیشه باید محل تعلیم و تربیت بوده و از درونش فریاد رسای تعلیم و تربیت، بلند شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه برخواستن هیچ صدایی غیر از صدای تعلیم و تربیت از آموزش و پرورش، پذیرفتنی نیست، لذا جامعه فرهیخته، دلسوز و دلسوخته معلمان نباید اجازه دهند که خارج از آموزش و پرورش برای این قشر، تصمیم ‌گیری شود.
استاندار زنجان با اشاره به مشکلات معیشتی فرهنگیان، خاطر نشان کرد: حضور و نقش فرهنگیان در جامعه، خریدنی و قابل قیمت ‌گذاری نیست، اما مسئولان نیز باید به وظیفه خود نسبت به مسائل معیشتی معلمان، به درستی عمل کنند.
وی با بیان اینکه انتظار می ‌رود به مسائل معیتشی فرهنگیان در کشور و همچنین به میزان منزلت و نقش معلم در جامعه، توجه شود، گفت: از مدیریت جدید آموزش و پرورش استان انتظار می ‌رود با توجه به شان و منزلت تمام فرهنگیان، مجموعه را با همدلی و به شایستگی و درستی، مدیریت کرده و به ‌گونه ای تلاش شود تا تصمیمات مهم در درون چهارچوب آموزش و پرورش اتخاذ گردد.
درویش امیری با بیان اینکه باید با جامعه فرهنگیان، عزتمندانه رفتار شود، گفت: معلمان، مسیر آموزش و تربیت جامعه را برای کودکان، نوجوانان و جوانان ترسیم می ‌کنند و هم اکنون نیز علیرغم فراز و نشیب و تلخی و شیرینی های فراوان در جامعه، هنوز هم معتقدترین قشر در بین مردم، فرهنگیان هستند که باید به این اعتقاد و اعتماد خود افتخار کرده و ببالند. لذا باید برای حفظ شان و منزلت جامعه بزرگ فرهنگیان و دانشگاهیان، پافشاری کرده و این منزلت به عنوان سرمایه کشور، حفظ شود.
مقام عالی اجرایی استان با اشاره به اینکه امروز، عصر انفجار اطلاعات است و همبستگی مستقیمی میان تولید علم و زندگی شرافتمندانه وجود دارد، خاطر نشان کرد: کشوری می ‌تواند مقتدرانه و عزتمندانه به پیشرفت خود ادامه دهد که سهم بسزایی در خلق و تولید دانش جدید داشته باشد که معلمان و اساتید، نقش مهمی در این زمینه دارند.
وی با اشاره به اینکه نسل امروز به هیچ وجه با دیروز، قابل مقایسه نیست، ابراز کرد: ابزار ارتباطات در گذشته بسیار محدود بود، اما امروز، جوانان به هر وسیله ارتباطی که اراده کنند، دست می ‌یابند؛ لذا نمی ‌توان واقعیت ‌ها را از کودکان، نوجوانان و جوانان، پنهان کرد و باید با نسل جدید، صادقانه سخن گفت.
درویش ‌امیری با بیان اینکه زمانی که در جامعه، نامی از معلم بر زبان می ‌آید، شخصیت کم ‌نظیر و وارسته شهید رجایی، اولین فردی است که به اذهان خطور می کند، گفت: وی در دوران بسیار کوتاه عمرش در نخست ‌وزیری و ریاست جمهوری، با عمل و رفتارش، الگویی برای تربیت مدیران در کشور بود.
وی با اشاره به اینکه نامگذاری سالروز شهادت استاد شهید مطهری به عنوان «روز معلم»، رسالت فرهنگیان را سنگین کرده است، افزود: نامگذاری این روز، بیانگر این است که اگر معلمان می خواهند به جایگاه و نقش خود در جامعه آگاه شوند، باید به شخصیت، رفتار و منش شهید مطهری بنگرند که با جایگاه عمیق علمی و معرفتی، راهنمای جامعه بود و در حوزه علمیه نیز به عنوان یک روحانی آگاه، بیدار، متدین و خداترس فعالیت می کرد.
استاندار زنجان، دین داری و خداترسی را ویژگی منحصر به فرد شهید مطهری دانست و خاطر نشان کرد: افرادی که دین در اعماق وجودشان، رخنه کرده و از خدا بترسند، اجازه نمی ‌دهند جامعه از عدالت، انصاف، فضای توحیدی، چهارچوب و مبانی اصول و معاد خارج شود. به همین دلیل، جامعه روشنفکری نیز با تمام وجود، این روحانی را در فضای دانشگاه، پذیرفته بود.
درویش ‌امیری با بیان اینکه باید در جامعه، رسانه و گفتمان از جایگاه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش سخن گفته شود، گفت: کسی که رسالت تعلیم و تربیت را بر عهده دارد، باید سخنش، تعلیم و رفتارش، سراسر تربیت باشد و ابتدا باید خودش تربیت شود و سپس به تربیت دیگران بپردازد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
قلع و قمع ۵ بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان زنجان
خبر قبلی
آغاز پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست